Television content quality and engagement: Analysis of a private channel in Colombia
Calidad en contenidos televisivos y engagement: Análisis de un canal privado en Colombia;
Qualidade de conteúdos televisivos e engagement: Análise de um canal privado na Colômbia
Author
González Bernal, Manuel Ignacio
Roncallo-Dow, Sergio
Arango-Forero, Germán Antonio
Uribe-Jongbloed, Enrique
Abstract
This paper presents the results of a content analysis and an inquiry into Colombian audiences regarding the concept of ‘quality television’ and its effect upon engagement. The results show that for the sampled audience the most relevant elements in terms of engagement to television programs are related to the identity of the channel (or brand) that broadcasts the product, the expectations of the viewers, the topics addressed, the inclusion of commercial advertisement, and the programming/ scheduling criteria. Likewise, some of those same elements were part of the sampled audiences’ definition of ‘quality television’. Este artículo expone los resultados de un proyecto de investigación enfocado en comprender los elementos que intervienen en la generación de engagement por parte de los televidentes colombianos y el aporte del concepto de ‘calidad televisiva’ a ese proceso. Los resultados muestran que en las audiencias consultadas, los elementos más destacados dentro del proceso de generación de compromiso están relacionados con la identidad del canal que transmite el producto, las expectativas de los televidentes, la temática abordada, la presencia de publicidad y los criterios de programación. Asimismo, se encontró que algunos de esos elementos forman parte del concepto de ‘calidad televisiva’. Este artigo expõe os resultados de um projeto de pesquisa enfocado em compreender os elementos que intervêm na geração de engagement por parte dos telespectadores colombianos e a contribuição do conceito de ‘qualidade televisiva’ a este processo. Os resultados mostram que nas audiências consultadas, os elementos mais destacados no processo de geração de compromisso estão relacionados com a identidade do canal que transmite o produto, as expectativas dos telespectadores, a temática abordada, a presença de publicidade e os critérios de programação. Além disso, se identificaram alguns destes elementos como parte do conceito de “qualidade televisiva”.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Television content quality and engagement: Analysis of a private channel in Colombia
González Bernal, Manuel Ignacio; Universidad de La Sabana; Roncallo-Dow, Sergio; Universidad de La Sabana; Arango-Forero, Germán Antonio; Universidad de La Sabana; Uribe-Jongbloed, Enrique; Universidad del Norte.. Cuadernos.info; núm. 37: Hacia una mirada iberoamericana del periodismo y las comunicaciones; 17-33 -
Transformations of Guatemalan television (1986-2017): From analog to multiplatform television
Lucas-Cajas, Cicibel. Comunicación y Medios; Núm. 36 (2017): Monográfico: Imaginario Catastrófico; 140-153 -
Transformations of Guatemalan television (1986-2017): From analog to multiplatform television
Lucas-Cajas, Cicibel. Comunicación y Medios; No. 36 (2017): Monográfico: Imaginario Catastrófico; 140-153