Show simple item record

El conocimiento de la identidad sexual en la primera infancia: atribuciones de sexo y género

dc.creatorMaganto, Carmen
dc.creatorPeris, Montserrat
dc.creatorGaraigordobil, Maite
dc.date2018-12-05
dc.date.accessioned2021-06-14T16:57:00Z
dc.date.available2021-06-14T16:57:00Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejhr/article/view/1239
dc.identifier10.30552/ejhr.v4i3.121
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168300
dc.descriptionGender identity satisfaction in boys and girls it is seldom subject of research. We suggest that the difference in satisfaction lies in the assigned roles and gender stereotypes imposed by culture for each gender, being the male role socially most valued. The purpose of this study is to assess the gender identity satisfaction in boys and girls according to sex and age. We worked with a sample of 435 participants from ages of 3 to 7, consisted of 223 girls (50.1%) and 222 boys (49.9%) who were randomly recruited from schools of Navarra for this cross-sectional and descriptive study. We used the semi-structured interview: Boys and girls ¿equal or different? The results obtained showed that satisfaction is high in all ages, but significantly higher in boys, increasing the difference between both sexes with age. Among all ages, the reasons for satisfaction will be based on the assumption of roles and stereotypes assigned to each gender.en-US
dc.descriptionLa satisfacción que niñas y niños experimentan con su propia identidad apenas acumula investigación. El diferente grado de satisfacción radica en las pautas que la cultura impone, asignando roles y estereotipos para cada género, siendo el rol masculino más valorado socialmente. El objetivo del estudio es explorar la satisfacción de niños/as en relación a su identidad en función de sexo y edad. Se trabajó con 435 participantes de 3 a 7 años, 223 niñas (50.1%) y 222 niños (49.9%) seleccionados aleatoriamente de centros educativos de Navarra, con un diseño descriptivo y transversal. El instrumento de evaluación empleado fue Entrevista Semiestructurada Niños y niñas ¿iguales o diferentes? Los resultados obtenidos evidenciaron que la satisfacción es alta en todas las edades, pero significativamente superior en los niños incrementándose la diferencia entre ambos sexos con la edad. En todas las edades las razones de la satisfacción se fundamentan en la internalización de roles y estereotipos asignados a cada género.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejhr/article/view/1239/886
dc.rightsDerechos de autor 2018 European Journal of Health Researches-ES
dc.sourceEuropean Journal of Health Research; Vol. 4 No. 3 (2018): (December, 2018); 169-179en-US
dc.sourceEuropean Journal of Health Research; Vol. 4 Núm. 3 (2018): (Diciembre, 2018); 169-179es-ES
dc.source2445-0308
dc.source2444-9067
dc.source10.30552/ejhr.v4i3
dc.titleKnowledge of sexual identity in early childhood: attributions of sex and genderen-US
dc.titleEl conocimiento de la identidad sexual en la primera infancia: atribuciones de sexo y géneroes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record