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Formación para la salud y seguridad escolar

dc.creatorBurgos-García, Antonio
dc.date2019-05-15
dc.date.accessioned2021-06-14T16:57:00Z
dc.date.available2021-06-14T16:57:00Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejhr/article/view/1250
dc.identifier10.30552/ejhr.v5i1.134
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168302
dc.descriptionThe purpose of this article is to determine the process of training in school health and safety by studying the facilitating factors that make it possible to integrate a culture of occupational risk prevention in schools. To this end, a qualitative methodology was used, specifically, a research process called "non-interactive analytical documentary content" was applied for the analysis and interpretation of data extracted from educational experiences recorded in documents, normative-legislation, institutional campaigns and educational-healthy intervention projects promoted by different public and/or private institutions. Finally, it should be pointed out that one of the main conclusions of this study is the need to design a training process that encourages reflection and cooperation between the different public and private institutions, since this allows for feedback on the didactic and organisational mechanisms of the school put into practice, thus obtaining a reference point in the system of socio-labour relations that makes it possible to improve possible future training actions and, above all, to locate such relations in terms of quality and continuous improvement.en-US
dc.descriptionEl artículo que se presenta tiene como finalidad determinar el proceso de formación en seguridad y salud escolar estudiando los factores facilitadores que posibiliten la integración de una cultura de prevención de riesgos laborales en los centros escolares. Para ello, se utilizó una metodología cualitativa, concretamente, se aplicó un proceso de investigación denominado “no interactivo analítico de contenido documental” para el análisis e interpretación de los datos extraídos de experiencias educativas registradas documentalmente, normativa-legislación, campañas institucionales y proyectos de intervención educativo-saludable impulsados por diferentes instituciones públicas y/o privadas. Finalmente, cabe señalar que, una de las principales conclusiones de este estudio, es la necesidad de diseñar un proceso formativo que impulse la reflexión y cooperación entre las diferentes instituciones públicas y privadas ya que esto permite una retroalimentación de los mecanismos didácticos y organizativos de la escuela llevados a la práctica obteniendo así un referente en el sistema de relaciones sociolaborales que permita mejorar posibles actuaciones formativas futuras y sobre todo, ubicar tales relaciones en términos de calidad y mejora continua.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejhr/article/view/1250/888
dc.rightsDerechos de autor 2019 European Journal of Health Researches-ES
dc.sourceEuropean Journal of Health Research; Vol. 5 No. 1 (2019): (June, 2019); 17-30en-US
dc.sourceEuropean Journal of Health Research; Vol. 5 Núm. 1 (2019): (Junio, 2019); 17-30es-ES
dc.source2445-0308
dc.source2444-9067
dc.source10.30552/ejhr.v5i1
dc.titleTraining for School Health and Safetyen-US
dc.titleFormación para la salud y seguridad escolares-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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