FOUR PERSPECTIVES ON INNOVATION
CUATRO MIRADAS SOBRE LA INNOVACIÓN
Author
Acevedo R., Álvaro
Abstract
1. COMPANY ROLEIf today we asked ourselves about the role of companies when innovating, and their contribution to design, it would be time to recognize the merit of the hard work in introducing such concepts into the companies. In fact, we believe that up to a certain point, this has been possible thanks to the effort of the Government in promoting the innovation into our culture, think about the specific role of the companies at stimulating and potentiating innovation. The only role no one discusses about companies, is that they generate economic growth, but there are also other obligations that are contingent to cultural changes that society presents. That being said, some companies base their competitive strategies on their permanent ability of innovation. 1. ROL EMPRESASi hoy día nos preguntáramos por el rol de las empresas a la hora de innovar y cuál es su aporte al diseño, habría que comenzar reconociendo el mérito del duro trabajo que ha implicado introducir dichos conceptos en las compañías. De hecho, creemos que en cierta medida esto ha sido posible gracias al esfuerzo del Gobierno por promover la innovación en nuestra cultura, plantearse que las empresas tienen un rol específico frente a la tarea de estimular y potenciar la innovación. En rigor, el único rol que nadie discute sobre las empresas es el de generar crecimiento ecónomico, pero también existen otras obligaciones que son contingentes a los cambios culturales que se van dando en la sociedad. Ahora bien, algunas empresas basan sus estrategias competitivas en la permanente capacidad de innovación.