Show simple item record

Las voces ausentes: cómo el design thinking puede contribuir a la innovación en educación

dc.creatorCarroll, Maureen
dc.date2016-12-01
dc.identifierhttps://revistas.udd.cl/index.php/BDI/article/view/228
dc.descriptionDesign thinking is a human-centered, prototype-driven innovation process. It is about discovering unarticulated user needs through deep empathy. And nowhere is that more important than in the world of education, where student needs are often buried under an avalanche of testing, evaluation and ever-changing instructional practices. In our work in implementing design thinking in K-12 educational settings, we have found that design thinking has a powerful effect on learning. We have discovered the power of empathy, the value of student agency, how experiential learning can bring joy to the classroom, how space impacts instructional practices and the benefits of adopting a prototyping mindset.en-US
dc.descriptionEl design thinking es un proceso de innovación centrado en el ser humano e impulsado por el prototipado. Busca encontrar necesidades inarticuladas de usuarios mediante profunda empatía. Y esto es especialmente importante en el mundo de la educación, donde las necesidades de los estudiantes son a menudo enterradas bajo una avalancha de pruebas, evaluaciones y prácticas pedagógicas siempre cambiantes.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Desarrolloes-ES
dc.relationhttps://revistas.udd.cl/index.php/BDI/article/view/228/200
dc.rightsDerechos de autor 2016 Base Diseño e Innovaciónes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.eses-ES
dc.sourceBase Diseño e Innovación; Vol. 3 No. 2 (2016): Design for 21st century education; 140-149en-US
dc.sourceBase Diseño e Innovación; Vol. 3 Núm. 2 (2016): Diseño para la educación del siglo XXI; 140-149es-ES
dc.source2452-5928
dc.source0719-515X
dc.subject.es-ES
dc.titleThe missing voices: how design thinking can contribute to educational innovationen-US
dc.titleLas voces ausentes: cómo el design thinking puede contribuir a la innovación en educaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record