Show simple item record

La educación y cocreación como base para la trasmisión de cultura, patrimonio intangible y proyección de identidad

dc.creatorBéjares H., Joaquín
dc.date2019-08-01
dc.identifierhttps://revistas.udd.cl/index.php/BDI/article/view/313
dc.descriptionThis paper critically analyzes an exemplary international model of social entrepreneurship, based on the use of ancestral cultural heritage for the production of goods for the tourism market: Artisans D'angkor, Cambodia. The intention is to understand and theoretically rethink the constitution of the logic of product elaboration in complex scenarios, where identity and manufacturing have a preponderant role. The essay will focus on two key aspects:  Production or reproduction of patrimonial objects with legitimate heritage character by groups that are external to the specific cultural origin.  The participation of local communities to strengthen identities in a globalized environment. en-US
dc.descriptionEste ensayo analiza de forma crítica un modelo internacional ejemplar de emprendimiento social, basado en la utilización de patrimonio cultural ancestral para la producción de productos para el mercado del turismo: Artisans D’angkor, Camboya. La intención es entender y repensar teóricamente cómo se constituye la lógica de producción de productos ante escenarios complejos, donde la identidad y la manufactura tienen un rol preponderante. El ensayo se centrará en dos aspectos claves:  La producción o reproducción de objetos con carácter legítimo patrimonial por grupos externos al origen cultural específico.  La participación de comunidades originarias para fortalecer identidades en un entorno globalizado. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Desarrolloes-ES
dc.relationhttps://revistas.udd.cl/index.php/BDI/article/view/313/282
dc.rightsDerechos de autor 2019 Base Diseño e Innovaciónes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.eses-ES
dc.sourceBase Diseño e Innovación; Vol. 5 No. 4 (2019): Design and heritage; 126-135en-US
dc.sourceBase Diseño e Innovación; Vol. 5 Núm. 4 (2019): Diseño y patrimonio; 126-135es-ES
dc.source2452-5928
dc.source0719-515X
dc.subject.es-ES
dc.titleEducation and co-creation as a basis for the transmission of culture, intangible heritage and the projection of identityen-US
dc.titleLa educación y cocreación como base para la trasmisión de cultura, patrimonio intangible y proyección de identidades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record