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Customers’ Perception of Business Model Innovation in Social Enterprises in Mexico

Author
Cavazos-Arroyo, Judith

Puente-Díaz, Rogelio

Full text
https://www.jotmi.org/index.php/GT/article/view/3768
10.4067/S0718-27242021000200011
Abstract
Social enterprises need to identify an innovative and differentiated business model to more efficiently meet the needs of their clients and survive in the long term. However, research on customer perception of this innovation is scant. Therefore, the objective of this research was to explore the effect of socially responsible consumption on the business model innovation perceived by clients of social enterprises in the service sector and its effect on satisfaction and loyalty. A quantitative cross-sectional study was conducted with 400 customers of social enterprises in the services sector in Mexico. Results showed that socially responsible consumption had a positive influence of perceived business model innovation. Perceived business model innovation had a direct, positive influence on customer satisfaction and an indirect positive influence on loyalty. The implications of the results were discussed.
 
Las empresas sociales necesitan identificar un modelo de negocio innovador y diferenciado para satisfacer de manera más eficiente las necesidades de sus clientes y sobrevivir a largo plazo. Sin embargo, la investigación sobre la percepción de los clientes sobre esta innovación es escasa. Por tanto, el objetivo de este estudio fue explorar el efecto del consumo socialmente responsable en la innovación del modelo de negocio percibido por los clientes de las empresas sociales del sector servicios y su efecto en la satisfacción y fidelización. Se realizó un estudio cuantitativo transversal con 400 clientes de empresas sociales del sector servicios en México. Los resultados mostraron que el consumo socialmente responsable tuvo una influencia positiva en la percepción de la innovación del modelo de negocio. Esta última tuvo una influencia directa y positiva en la satisfacción del cliente y una influencia positiva indirecta en la lealtad. Se discutieron las implicaciones de los resultados.
 
Metadata
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Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
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