Show simple item record

dc.creatorCruz Picón, Pablo Emilio
dc.creatorHernández Correa, Lady Jazmmin
dc.date2022-01-08
dc.date.accessioned2022-01-24T12:35:37Z
dc.date.available2022-01-24T12:35:37Z
dc.identifierhttp://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/430
dc.identifier10.22352 /SAUSTRAL202127007
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/178431
dc.descriptionIn the book entitled Pedagogy of common action (2021) by the pedagogue, teacher professor and Spanish writer Josep Puig, fundamental aspects of the socio-pedagogical field are identified: personal development, citizen training, social inequality, knowledge mercantileism, humanism, individualism, pathologies social, culture, cooperation, democratic community, reciprocity, social freedom, power relations, common action, among others. The author addresses these topics from a sociological, historical, anthropological, psychopedagogical and political perspective, adhering to a cultural perspective to understand feasible responses to issues such as: How has market competitiveness affected the educational field? generate a first solidarity approach to the subject? What is the social role of education? And what strategies should the school adopt to build citizenship?en-US
dc.descriptionEn el libro titulado Pedagogía de la acción común (2021) del pedagogo, maestro catedrático y escritor español Josep Puig, se identifican aspectos fundamentales del ámbito socio pedagógico: desarrollo personal, formación ciudadana, desigualdad social, mercantilismo del conocimiento, humanismo, individualismo, patologías sociales, cultura, cooperación, comunidad democrática, reciprocidad, libertad social, relaciones de poder, acción común, entre otros. El autor aborda estos tópicos desde una perspectiva sociológica, histórica, antropológica, psicopedagógica y política, adherida a una perspectiva cultural para comprender factibles respuestas a los asuntos tales como: ¿De qué manera las competividades de mercado ha afectado al ámbito educativo?, ¿cómo generar un primer acercamiento solidario al sujeto?, ¿cuál es el rol social de la educación? y ¿qué estrategias debe asumir la escuela para construir ciudadanía?es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Educación y Ciencias Sociales de la Universidad de Magallaneses-ES
dc.relationhttp://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/430/165
dc.rightsDerechos de autor 2022 Pablo Emilio Cruz Picón, Lady Jazmmin Hernández Correaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceJournal Shopia Austral; Vol. 27 (2021)en-US
dc.sourceRevista Sophia Austral; Vol. 27 (2021)es-ES
dc.source0719-5605
dc.subjectpedagogíaes-ES
dc.subjectacción comúnes-ES
dc.titlePedagogía de la acción común : JOSEP MARÍA PUIG Editorial Graó, Barcelona, 2021, 170 páginas. ISBN: 9788418627149es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record