Available lexicon in beginner English as a Foreign Language learners
Léxico disponible en aprendientes con un nivel básico de Inglés como Lengua Extranjera
Author
Kartsevski, Mackarena
Blanco, Oscar
Abstract
Research in the area of "‹"‹ English as a Foreign Language teaching/learning has focused on learners with a pre-intermediate to advanced level, not entirely taking into account those students with a lower level. This study aims at contributing to the knowledge about EFL beginner learners (A1) in relation to the available lexicon in 3 interest centers: (1) food and drink, (2) school supplies and school materials and (3) family members. To achieve this objective, a lexical availability survey was applied to 6th graders in a Chilean school. The results revealed that the lexical availability center that boosted larger entries was "food and drink". In addition, this center of interest was the one that registered fewer repeated words. According to these results, the answers provided by these informants are consistent with what is proposed by the Common European Framework of Reference for Languages "‹"‹for an English learner with an A1 level. The data collected in this study is intended to be a contribution for researchers and EFL teachers. Las investigaciones en el área de la enseñanza/aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera se han centrado en aprendientes con un nivel pre-intermedio a avanzado, no considerando del todo a aquellos aprendientes con un nivel inferior. Este estudio pretende aportar al conocimiento que se tiene sobre aprendientes de ILE con un nivel básico de la lengua (A1) en relación al léxico disponible en 3 centros de interés: (1) comida y bebida, (2) útiles escolares y materiales de la escuela y (3) miembros de la familia. Para lograr este objetivo se aplicó una encuesta de disponibilidad léxica en escolares de 6° grado en una escuela chilena. Los resultados revelaron que el centro de disponibilidad léxica que impulsó mayores entradas fue "comida y bebida" . Además, este centro de interés fue el que menos palabras repetidas registró. De acuerdo a estos resultados, las respuestas entregadas por los informantes están en concordancia con lo propuesto por el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas para un aprendiente de inglés con un nivel A1. Los datos recogidos en este estudio pretenden ser un aporte para investigadores y profesores de Inglés como Segunda Lengua.