The informal geographer and the formal geographer
El geógrafo informal y el geógrafo formal
dc.creator | GANGAS GEISSE, MÓNICA | |
dc.creator | SANTIS ARENAS, HERNÁN | |
dc.date | 2001-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T15:30:54Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T15:30:54Z | |
dc.identifier | http://ojs.uc.cl/index.php/RGNG/article/view/46599 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/181030 | |
dc.description | In the first place, in order to contribute to the reflection in school geography, is explored in the Geography notions on Informal and Formal Geography in the double perspective of the History and theory of the discipline and of the geographical education, without excluding the discussion of the informal and formal geographer notions. In second place, the contribution to outline the more meaningful aspects of the Informal Geography in the earliest years of human life. For then, in third place, to explore in the wide field of the Formal Geography, including substantially the different levels. In fourth place, seem interesting be concentrated in the geographical knowledge of the Middle Education, observing summarily the current contents and those that the university geographers we think that they would have to be acquired in the respective school section. Continuing the logical way of the scientific thought, there has of be included, finally, some considerations to conclusion manner. | en-US |
dc.description | En primer lugar, en orden a contribuir a la reflexión en geografía escolar, se explora en las nociones de geografía informal y geografía formal en la doble perspectiva de la historia y teoría de la disciplina y de la educación geográfica, sin excluir la discusión de las nociones de geógrafo informal y geógrafo formal. En segundo lugar se esquematizan los aspectos más significativos de la geografía informal en los primeros años de la vida humana. Para luego, en tercer lugar, explorar en el amplio campo de la geografía formal, incluyendo esencialmente los diferentes niveles. En cuarto lugar, parece interesante concentrarse en la formación geográfica de la educación media observando sumariamente los contenidos actuales y aquellos que los geógrafos universitarios pensamos que deberían adquirirse en el tramo escolar respectivo. Siguiendo el camino lógico del pensamiento científico, han de incluirse, finalmente, unas consideraciones. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile, Facultad de Historia, Geografía y Ciencias Políticas, Instituto de Geografía | es-ES |
dc.relation | http://ojs.uc.cl/index.php/RGNG/article/view/46599/37447 | |
dc.source | Revista de Geografía Norte Grande; Núm. 28 (2001); 123-131 | es-ES |
dc.source | 0718-3402 | |
dc.source | 0379-8682 | |
dc.subject | Geografía informal | es-ES |
dc.subject | geografía formal | es-ES |
dc.subject | geógrafo informal | es-ES |
dc.subject | geógrafo formal | es-ES |
dc.subject | Informal and formal geography | en-US |
dc.subject | informal and formal geographer | en-US |
dc.title | The informal geographer and the formal geographer | en-US |
dc.title | El geógrafo informal y el geógrafo formal | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Geografía Norte Grande
[0-9]{4}