• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • Revista Justicia & Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • Revista Justicia & Derecho
  • View Item

The teaching role in new virtuality: A debate on legal skills training in the current context

El rol docente en la nueva virtualidad: Un debate sobre la formación de destrezas jurídicas en el contexto actual

Author
Puebla Fortunato, Cristian

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/rjyd/article/view/548
10.32457/rjyd.v4i2.548
Abstract
We find two waves that mark the teaching of law. The first is the transition from rote to skills teaching. While the second is traversed by the transfer from the analog to the virtual. The objective is to reflect and glimpse the new opportunities in the context.
 
Encontramos dos olas que marcan a la enseñanza del derecho. La primera, es la transición de la enseñanza memorística a la de destrezas. Mientras que, la segunda, es atravesada por el traspaso de lo analógico a lo virtual. El objetivo es reflexionar y vislumbrar las nuevas oportunidades del contexto.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB