Regulatory disorders in early childhood: identification, prevention and treatment guidelines
Trastornos de regulación en la primera infancia: identificación y lineamientos para la prevención y manejo
Author
Barría H., Francisco
Pérez C., Francisca
Brahm M., Paulina
Full text
http://www.revistachilenadepediatria.cl/index.php/rchped/article/view/414710.32641/andespediatr.v93i2.4147
Abstract
Regulation disorders are defined according to current guidelines and classification systems as disorders in the interaction between infants and their parents, being characterized by a symptomatic triad that includes aspects of the child, parental characteristics and parent-child interaction. This disorder may generate family imbalance and in the long term to be a risk factor for internalizing and externalizing disorders, as well as child abuse. The proposed management includes working with the family system, anticipating its appearance, considering the parental conditions. When faced with a regulation disorder, the focus should always be on the symptomatic triad. Parents or caregivers of children with regulation disorders need guidance to improve their sensitivity and reactions to the demands of their children during the first year and thus break the trajectory of the development of these disorders and reduce their own stress to achieve a successful intuitive parenting. A narrative-descriptive review of the disorder, its causal associations, consequences and treatment guidelines in light of current knowledge is presented. Los trastornos de regulación son definidos de acuerdo a las guías y sistemas de clasificación actuales como desórdenes en la interacción entre los bebés y sus padres, siendo caracterizados por una tríada sintomática que incluye aspectos del niño, características de los padres y de la interacción parentofilial. Este trastorno puede generar desequilibrio familiar y a largo plazo ser factor de riesgo para trastornos internalizantes y externalizantes, así como de maltrato infantil. El manejo propuesto incluye trabajo con el sistema familiar, anticipando su aparición, considerando las condiciones parentales. Ante un trastorno de regulación se debe tener siempre el foco en la triada sintomática. Los padres o cuidadores de niños y niñas con trastornos de regulación necesitan guía para mejorar su sensibilidad y reacciones hacia las demandas de sus hijos o hijas durante el primer año y así romper la trayectoria del desarrollo de estos trastornos y disminuir su propio estrés para lograr una parentalidad intuitiva exitosa. Se presenta una revisión narrativo-descriptivo de éste, sus asociaciones causales, consecuencias y lineamientos para el tratamiento a la luz del conocimiento actual.