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ASTILLEROS ESTATALES E INDUSTRIA NAVAL ARGENTINA: TRAYECTORIA RECIENTE Y DESAFÍOS FUTUROS

dc.creatorRusso, Cintia
dc.date2020-06-30
dc.date.accessioned2022-05-09T16:01:51Z
dc.date.available2022-05-09T16:01:51Z
dc.identifierhttps://revistas.uv.cl/index.php/rgp/article/view/2329
dc.identifier10.22370/rgp.2013.2.1.2329
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/182579
dc.descriptionThis paper deals with the study of recent developments in the shipbuilding industry in Argentina and public shipyards (Astillero Rio Santiago, and Talleres Navales Dársena Norte). Our hypothesis implies a strong relationship between the State, acting as a regulator, producer, and financier and the shipbuilding industry, in particular the public shipyards. From a conceptual point of view, the aim of this paper is to contribute to a broader debate about the relations between the State and the industrialisation. From an empirical point of view, we identify and explain this link trough the path of an industrial sector. The consequences of the orthodox policy in the shipbuilding industry led to a systematic reduction of the activity, causing the closure of shipyards, and the near disappearance of the naval parts suppliers. Changes in the course of public policy since the beginning of the XXI century created the conditions of possibility of public shipyards.en-US
dc.descriptionEste trabajo aborda el estudio de la trayectoria reciente de la industria naval pesada argentina y los astilleros públicos (Astillero Río Santiago y Talleres Navales Dársena Norte). Nuestra hipótesis implica una fuerte relación entre el Estado regulador, productor, y financiador y la industria naval pesada argentina, en particular los astilleros públicos. Desde un punto de vista conceptual, nuestro objetivo es el de contribuir a un debate más amplio sobre las relaciones entre el Estado y la industrialización. Desde un punto de vista empírico, explicamos a través de este vínculo el desempeño de un sector industrial. Las consecuencias de las políticas ortodoxas en la industria naval pesada argentina han afectado sistemáticamente la actividad, provocando el cierre de los astilleros, y la casi desaparición de los proveedores de piezas navales. Los cambios en el curso de la política pública desde el inicio del siglo XXI han creado las condiciones de posibilidad de los astilleros públicos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherCentro de Estudios para la Gestión Públicaes-ES
dc.relationhttps://revistas.uv.cl/index.php/rgp/article/view/2329/2291
dc.rightsDerechos de autor 2020 Revista de Gestión Públicaes-ES
dc.sourceRevista de Gestión Pública; Vol. 2 No. 1 (2013); 215-246en-US
dc.sourceRevista de Gestión Pública; Vol. 2 Núm. 1 (2013); 215-246es-ES
dc.source0719-1839
dc.source0719-1820
dc.subjectState companiesen-US
dc.subjectShipbuilding industryen-US
dc.subjectPublic shipyardsen-US
dc.subjectArgentinaen-US
dc.subjectEmpresas públicases-ES
dc.subjectIndustria naval pesadaes-ES
dc.subjectAstilleros estataleses-ES
dc.subjectArgentinaes-ES
dc.titlePUBLIC SHIPYARDS AND ARGENTINE SHIPBUILDING INDUSTRY: RECENT HISTORY AND FUTURE CHALLENGESen-US
dc.titleASTILLEROS ESTATALES E INDUSTRIA NAVAL ARGENTINA: TRAYECTORIA RECIENTE Y DESAFÍOS FUTUROSes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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