• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Santiago de Chile
  • Revista Gestión de las Personas y Tecnología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Santiago de Chile
  • Revista Gestión de las Personas y Tecnología
  • View Item

Escape Room III Coronavirus Covid-19 en escolares de primaria de la isla de Fuerteventura en España

Escape Room III Coronavirus Covid-19 in primary school children of the island of Fuerteventura in Spain

Author
Carrillo López, Pedro

Full text
https://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/revistagpt/article/view/5473
10.35588/gpt.v15i43.5473
Abstract
En el curso académico 2021/2022 se sigue produciendo aislamiento domiciliario en escolares de primaria derivado de la COVID-19. Para dar respuesta a esta situación desde el área de Educación Física surgieron los manuscritos Escape Room I y II “Coronavirus COVID-19” en escolares de Educación Primaria. Bajo un diseño de Investigación-Acción (I-A) se elaboraron ambos Escape Room dirigidos a la mejora de los hábitos nutricionales y competencia corporal para la salud del alumnado desde el ámbito físico. Ambas experiencias resultaron académicamente muy exitosas para el alumnado, es decir, a través del desarrollo de las mismas se pueden favorecer mejoras en las conductas alimenticias más saludables y competencia corporal para la salud desde una visión física del alumnado de Educación Primaria. Por ello, en el presente manuscrito se pretende desarrollar la propuesta de la sesión III del Escape Room con el fin de ejemplificar una educación para la salud con contenidos educativos dirigidos al ámbito mental y emocional; emociones primarias y secundarias, resiliencia, autoestima, motivación, respiración-relajación y atención plena (Mindfulness).
 
In the 2021/2022 academic year, home isolation continues to occur in primary schoolchildren as a result of COVID-19. In response to this situation, the Physical Education area produced the manuscripts Escape Room I and II "Coronavirus COVID-19" in primary schoolchildren. Under a Research-Action (I-A) design, both escape rooms were designed to improve nutritional habits and body competence for the health of pupils in the physical environment. Both experiences were academically very successful for the students, that is, through the development of these activities, improvements in healthier eating behaviours and body competence for health can be promoted from a physical point of view in primary school pupils. Therefore, this manuscript aims to develop the proposal of session III of the Escape Room in order to exemplify health education with educational content aimed at the mental and emotional sphere; primary and secondary emotions, resilience, self-esteem, motivation, breathing-relaxation and mindfulness.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB