Youth political participation project impacting school
Participación política juvenil. Impactando en el Proyecto de la escuela
Author
Rotondi, Gabriela
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/40510.29344/07171714.28.405
Abstract
The work focuses on results of the research developmented during 2014- 2015, titled "Youth participation rights regarding Impacts project and institutional culture of public schools" for the convening of the Ministry of Science and Technology University 2014 Nacional de Córdoba, Argentina. The object of study called us to investigate the impacts instituent organized student participation in school raises the Culture Project and Institutional Public Schools Córdoba. Specifically, the paper addresses three types of instituting impacts arising in the institutional dimension of public schools Project to juvenile political participation, emphatizing in there impacts that offer the ability to objectify, train or consolidate rights in the school space. Finally, in the conclusions are incorporated to the debate some results of the doctoral, that can are nutritive for the reflection El presente artículo aborda los principales resultados de una investigación realizada durante los años 2014-2015, titulada "Participación juvenil en relación a derechos: Impactos en el Proyecto y Cultura Institucional de las escuelas públicas" , correspondiente a la convocatoria de la Secretaría de Ciencia y Técnica 2014 de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina3 . El objeto de estudio permitió investigar los impactos instituyentes que la participación estudiantil organizada en la escuela plantea al Proyecto y la Cultura Institucional de escuelas públicas, de la mencionada ciudad. Específicamente, el trabajo aborda tres tipos de impactos instituyentes que se plantean en la dimensión del Proyecto Institucional de escuelas públicas frente a la participación política juvenil, poniendo énfasis en aquellos impactos que ofrecen la posibilidad de objetivar, entrenar o consolidar derechos en el espacio escolar. Finalmente, en las conclusiones se incorporarán al debate algunos resultados de mi tesis doctoral4 , cuya afinidad temática puede resultar provechosa para la reflexión