• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item

Meanings and experiences of responsible adults in the psychological, social and judicial evaluation processes at the Valparaiso family court

Significados y vivencias de los adultos responsables en el proceso de evaluación psicosociojudicial, en el Tribunal de Familia de Valparaí­so

Author
Bustos Villarroel, Alexis

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/481
10.29344/07171714.24.481
Abstract
This work is part of the graduation process of students from the Postgraduate Diploma in Psychology, Family and Law at Universidad de Valparaí­so. It consists of a qualitative, exploratory and descriptive research on meanings and experiences of the psychological, social and judicial evaluation processes gain from adults in charge of the care of boys, girls and adolescents whether they are their own children or not. The study main results show that the knowledge heritage of the given person is enriched by the acquired meanings. In the same line, the feeling of not being heard by the judicial entity is of great importance.
 
El presente trabajo es fruto de la investigación, enmarcada en el proceso de titulación del postí­tulo en Psicologí­a, Familia y Derecho de la Universidad de Valparaí­so. En ella se efectúa una investigación cualitativa exploratoria-descriptiva en torno a los significados y vivencias que se adquieren en el proceso de evaluación psicosociojudicial, en relación con adultos responsables1 que se encuentran ejerciendo los cuidados personales de NNA2, independiente de si éstos son hijos o no. La pregunta central de la investigación intenta indagar respecto de cuáles son los significados que otorgan los referentes parentales al proceso de evaluación psicosociojudicial. Los principales resultados, dicen relación con el acervo de conocimientos que posee la persona, los cuales se ven enriquecidos por los significados que se adquieren. De igual forma, la sensación de no ser oí­dos por la entidad judicial adquiere gran importancia.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB