Show simple item record

dc.creatorFierro Retamal, Carla
dc.date2019-11-06
dc.date.accessioned2022-06-01T18:42:01Z
dc.date.available2022-06-01T18:42:01Z
dc.identifierhttp://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/2050
dc.identifier10.29344/07171714.33.2050
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/183681
dc.descriptionSince last year, the Government of Chile has spearheaded a process to modify education policy between Chile and Haiti. This constitutes an intervening condition of social inclusion for Haitian people arriving as migrants.  In this context, a research project was conducted to describe and analyze beliefs amongst Haitian parents in Quilicura District, regarding the role of schools in social inclusion processes for their children. The principal results showcase a form of cultural diversity that exists in today's schools, failing to take into account the beliefs of Haitian parents. This situation operates alongside a prevailing approach within schools that is based more on social integration than on social inclusion, causing children to restrict their effective social inclusion process within the establishment, as they lack support ortools to develop it correctly.en-US
dc.descriptionDesde el último año, el gobierno de Chile ha encabezado un proceso de modificación en la polí­tica educacional entre Chile y Haití­. Esto último es una condición interviniente de inclusión social para los mismos haitianos que llegan al paí­s.En este contexto, se realizó una investigación que describe y analiza las creencias de padres haitianos de la comuna de Quilicura, respecto del rol de la escuela en los procesos de inclusión social de sus hijos e hijas. Los principales resultados dan cuenta de una diversidad cultural que existe hoy en la escuela, en donde las creencias de los padres haitianos no son consideradas. Además de prevalecer en la escuela el enfoque de integración social más que el de inclusión social, lo cual hace que niños y niñas coarten su proceso de inclusión social efectiva en el establecimiento, ya que no tienen el apoyo ni las herramientas para desarrollarlo correctamente.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica Silva Henrí­quezes-ES
dc.relationhttp://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/2050/1833
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Perspectivas: Notas sobre intervención y acción sociales-ES
dc.sourceRevista Perspectivas: Notas sobre intervención y acción social; Núm. 33 (2019): Revista Perspectivas: Notas sobre intervención y acción social; 69-105es-ES
dc.source0717-1714
dc.subjectSocial inclusionen-US
dc.subjectBeliefs amongst Haitian parents and/or guardiansen-US
dc.subjectRole of the schoolen-US
dc.subjectchildrenen-US
dc.subjectinclusión sociales-ES
dc.subjectcreencias de madres/padres y/o apoderados haitianoses-ES
dc.subjectrol de la escuelaes-ES
dc.subjecthijoses-ES
dc.titleCreencias de padres haitianos: Rol de la escuela en la inclusión social de sus hijos/ases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record