• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Acta Bioethica
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Acta Bioethica
  • View Item

Evaluation of student’s perception and behavior towards plagiarism in Pakistani universities

Evaluación de la percepción y el comportamiento de estudiantes hacia el plagio en las universidades paquistaníes;
Avaliação da percepção e do comportamento de estudantes para o plágio nas universidades paquistanesas

Author
Murtaza, Ghulam

Zafar, Seema

Bashir, Iqra

Hussain, Izhar

Full text
https://actabioethica.uchile.cl/index.php/AB/article/view/27106
Abstract
The prevalence of academic delinquency in universities, predominantly in the form of plagiarism and cheating, is extensively conceded. Objectives: The objective of this study was to evaluate student’s perception and behavior towards plagiarism in Pakistani universities. Methods: This cross-sectional survey was conducted in 6 academic disciplines in 35 universities in Pakistan during 21.02.2011-21.04.2011. Expert interviewers and learned educationists carried out the interviews with the help of a structured questionnaire to evaluate student’s knowledge about plagiarism such as (i) student’s knowledge about HEC policy, (ii) student’s attitude towards plagiarism, (iii) student’s satisfaction towards plagiarism and cheating, and (iv) their views for penalties (What should be the penalties for 1st and 2nd occurrence of plagiarism?) and recorded the responses. Results: This survey was accomplished by 25742 students. The response rate for awareness about HEC policy about plagiarism showed that significantly (p
 
Antecedentes: La prevalencia de conductas éticas reprobables en las universidades, principalmente en la forma de plagio y engaño, es extensamente reconocida. Objetivos: Evaluar la percepción y comportamiento de los estudiantes hacia el plagio en las universidades paquistaníes. Métodos: Estudio transversal, que se llevó a cabo en seis disciplinas académicas en 35 universidades en Pakistán entre 21-02-2011 y 21-04-2011. Entrevistadores expertos y educadores eruditos llevaron a cabo las entrevistas con la ayuda de un cuestionario estructurado, para evaluar los conocimientos de los estudiantes sobre el plagio: en aspectos como (i) el conocimiento de los estudiantes acerca de la política HEC, (ii) la actitud del estudiante hacia el plagio, (iii) la satisfacción del estudiante hacia el plagio y el engaño, y (iv) sus puntos de vista en materia de sanciones (¿qué sanciones deberían aplicarse para la primera y segunda ocurrencia de plagio?). Se grabaron las respuestas. Resultados: La encuesta fue contestada por 25.742 estudiantes. La tasa de respuesta para la conciencia acerca de las políticas HEC sobre el plagio mostró significativamente (p
 
A prevalência de condutas éticas reprováveis nas universidades, principalmente sob a forma de plágio e mentira, é extensamente reconhecida. Objetivos: Avaliar a percepção e o comportamento dos estudantes para o plágio nas universidades paquistanesas. Métodos: Este estudo transversal foi levado a cabo em seis disciplinas acadêmicas em 35 universidades no Paquistão de 21-02-2011 até 21-04-2011. Entrevistadores especialistas e educadores eruditos realizaram as entrevistas com a ajuda de um questionário estruturado, para avaliar os conhecimentos dos estudantes sobre o plágio: em aspectos como (i) o conhecimento dos estudantes acerca da política HEC, (ii) a atitude do estudante com relação ao plágio, (iii) a satisfação do estudante para com o plágio e a mentira, e (iv) seus pontos de vista em matéria de sanções (que sanções deveriam ser aplicadas para a primeira e segunda ocorrência de plágio?). Foram gravadas as respostas. Resultados: Esta enquete foi respondida por 25.742 estudantes. A taxa de resposta para a consciência acerca das políticas HEC sobre o plágio mostraram significativa (p
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB