Show simple item record

La construcción del consumidor desde el habitus y la reflexividad

dc.creatorRivera, Juan Jesús
dc.date2022-06-14
dc.date.accessioned2022-07-05T13:41:07Z
dc.date.available2022-07-05T13:41:07Z
dc.identifierhttps://revistabricolaje.uchile.cl/index.php/RB/article/view/67443
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/187206
dc.descriptionConsume to live, live to consume, discard, repeat and accept that consumption results in the most diverse forms of daily interaction in society. There are, however, two ways of conceiving consumption that currently require particular attention, one, which, on the one hand, refers to the internalization of the articulated structure from the beginning of our life trajectory through habitus; another that, for its part, has the power to conceive the environment, life projects, the past, present, and future, using the internal conversations that reflexivity produces. The following article gives an account of the relationship between habitus and reflexivity for the constitution of two ideal types of consumption.en-US
dc.descriptionConsumir para vivir, vivir para consumir, desechar, repetir y aceptar que del consumo se desprenden las más diversas formas de interacción cotidianas en sociedad. Existen, no obstante, dos formas de concebir al consumo que requieren particular atención actualmente, una, que, por un lado, remite a la interiorización de la estructura articulada desde el inicio de nuestra trayectoria de vida a través del habitus; otra que por su parte, posee la potestad de concebir el entorno, los proyectos de vida, el pasado, presente y futuro, empleando las conversaciones internas que produce la reflexividad. El siguiente artículo da cuenta de la relación entre habitus y reflexividad para la constitución de dos tipos ideales de consumo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistabricolaje.uchile.cl/index.php/RB/article/view/67443/70486
dc.rightsDerechos de autor 2022 Revista Bricolajees-ES
dc.sourceRevista Bricolaje; Núm. 8 (2021): Número Abierto; 85-97es-ES
dc.source0719-692X
dc.source0719-9716
dc.subjectConsumoes-ES
dc.subjectHábituses-ES
dc.subjectReflexividades-ES
dc.subjectConsumidoreses-ES
dc.subjectConsumptionen-US
dc.subjectHabitusen-US
dc.subjectReflexivityen-US
dc.subjectConsumersen-US
dc.titleThe construction of the consumer from habitus and reflexivityen-US
dc.titleLa construcción del consumidor desde el habitus y la reflexividades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record