Show simple item record

Heterogeneidad en el impacto de la política de becas en la escolaridad secundaria postobligatoria en España: un análisis por subgrupos poblacionales

dc.creatorMediavilla, Mauro
dc.date2013-09-30
dc.date.accessioned2022-07-05T18:32:13Z
dc.date.available2022-07-05T18:32:13Z
dc.identifierhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/28350
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/188517
dc.descriptionThe main objective of this study is to identify and quantify the existence of an impact on upper secondary completion rates of a scholarships program applied to different sub-populations in Spain. The evaluation is performed applying an ex-post quasi-experimental approach technique, the propensity score matching, to microdata obtained from the European Union Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC 2006). Results confirm the existence of a differential positive effect of scholarships for women and students from disadvantaged households, demonstrating the existence of heterogeneous impacts of the policy analysed.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo analiza el impacto de las becas sobre la probabilidad de finalizar con éxito el nivel secundario postobligatorio en España en el caso de diferentes subgrupos poblacionales. Se aplica un diseño cuasiexperimental (Propensity score matching) a partir de la Encuesta de Condiciones de Vida (ECV-2006). Los resultados confirman la existencia de efectos diferenciales positivos (con relación al impacto medio) de la política educativa en el caso de las mujeres y de los alumnos provenientes de hogares desfavorecidos, demostrando la existencia de heterogeneidad en el impacto de la política analizada.es-ES
dc.formattext/html
dc.languageeng
dc.publisherDepartamento de Economía - Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.en-US
dc.relationhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/28350/43300
dc.sourceEstudios de Economía; Vol. 40 No. 1 (2013): June; pp. 97-120en-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol. 40 Núm. 1 (2013): June; pp. 97-120es-ES
dc.source0718-5286
dc.source0304-2758
dc.subjectScholarshipsen-US
dc.subjectUpper secondary educationen-US
dc.subjectPropensity Score Matchingen-US
dc.subjectDifferential impactsen-US
dc.subjectEU-SILC-06en-US
dc.subjectBecases-ES
dc.subjectEducación secundaria postobligatoriaes-ES
dc.subjectPropensity Score Matchinges-ES
dc.subjectImpactos diferencialeses-ES
dc.subjectECV-06es-ES
dc.titleHeterogeneity of the impact of scholarships in Spain in the upper secondary education: a sub-population analysisen-US
dc.titleHeterogeneidad en el impacto de la política de becas en la escolaridad secundaria postobligatoria en España: un análisis por subgrupos poblacionaleses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record