• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista de Urbanismo
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista de Urbanismo
  • View Item

Poverty: social identity consumption in the city

La pobreza: consumo de identidad social en la ciudad

Author
Posada Morales, Juan Esteban

Full text
https://revistaurbanismo.uchile.cl/index.php/RU/article/view/23211
10.5354/ru.v15i28.23211
Abstract
The central idea is delimited from the question of how the identity category arises from the satisfaction and also time consuming as arises from its relationship with the referent stigmatizing poverty. What you want to support this distinction is that the claim constitutes an aesthetic structure of the city and for the city. Based on these approaches, arrange text outlining a general premise judgments, individual and collective, and structuring of a social building exercise for the market, as well as address the individuality in consumer society, to continue pointing out some central themes of poverty, diversity of stigmatization, and public life. He tried to suggest that this is not merely epistemological problem, and that the split between the collective and the individual is articulating a series of social identity practices, while legislation embodies a bet on what should be the rate of poverty as discrimination and stigmatization, problems associated with poverty as own unique developments of consumer capitalism.
 
La idea central se delimita a partir de la pregunta por la forma en que la categoría de identidad surge de la satisfacción al momento de consumir y además como se plantea a partir de su relación con el referente estigmatizante de pobreza. Lo que se quiere sustentar es que esta distinción es constitutiva de la pretensión de estructurar una estética de la ciudad y para la ciudad. Con base en estos planteamientos, el texto se organiza esbozando una premisa general sobre los juicios, individuales y colectivos, como estructurantes de un ejercicio de construcción social para el mercado, además de como se aborda la individualidad en la sociedad de consumo, para seguir con el señalamiento de algunos ejes centrales sobre la pobreza, la diversidad de estigmatizaciones, y la vida pública. Se intentara sugerir que este no es un problema meramente epistemológico, y que la escisión entre lo colectivo y lo individual es articuladora de una serie de prácticas de identidad social, en tanto que encarna una apuesta normativa sobre lo que debe ser la pobreza como índice de discriminación y de estigmatización, problemas asociados a la pobreza como desarrollos propios y singulares del capitalismo de consumo. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB