The Future of Education: Genetic Enhancement and Metahumanities
El futuro de la educación: mejoramiento genético y metahumanidades
Author
Sorgner, Stefan Lorenz
Recio Sastre, Alejandro
Full text
https://revistaethika.uchile.cl/index.php/ETK/article/view/6170310.5354/2452-6037.2021.61703
Abstract
Habermas has criticized the position that educational and genetic enhancements are parallel events (2001, 91). I, on the other hand, will provide reasons for the position that there is a structural analogy between educational and genetic enhancement such that the moral evaluation of these two procedures should be seen as analogous, too. I will show that an affirmation of educational enhancement suggests an affirmation of genetic enhancement. In addition, I offer reasons why both types of enhancement ought to be affirmed. I will progress as follows. First, I will explain the relevance of the question by considering transhumanism and posthumanism. Both are contemporary philosophical and cultural movements in which the question concerning enhancement is central. Second, I will compare educational and genetic enhancement, showing that Habermas’ arguments concerning their relationship are implausible. In the conclusion, I will refer to the relevance of this insight to the future of education, when the humanities will need to be transformed into metahumanities. Habermas ha criticado la opinión de que las mejoras educativas y genéticas sean eventos paralelos (2001, 91). Yo, por otro lado, proporcionaré razones para postular que hay una analogía estructural entre el mejoramiento educativo y el genético, al punto de que la evaluación moral de estos dos procesos debería considerarse también como análoga. Demostraré que una afirmación del mejoramiento educativo insinúa una afirmación del mejoramiento genético. Cabe añadir que ofrezco razones de por qué ambos tipos de mejoramiento deberían avalarse. Proceré de la siguiente manera: primero, explicaré la relevancia de la cuestión considerando al transhumanismo y posthumanismo. Ambos son movimientos filosóficos y culturales contemporáneos en los que la cuestión concerniente al mejoramiento es central. En segundo lugar, compararé el mejoramiento educativo y genético, mostrando luego que las razones que Habermas expone respecto de su relación son implausibles. En la conclusión me referiré a la relevancia de esta perspectiva para el futuro de la educación, cuando se vuelva necesario transformar las humanidades a metahumanidades.