• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item

Daniel Achondo S. A. business case: the crossroads of growth

Caso de empresa Daniel Achondo S.A.: la encrucijada del crecimiento

Author
Oliva, Ismael

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/56374
10.5354/0719-0816.2011.56374
Abstract
At the beginning of March 2010, the general manager of Daniel Achondo S. A., together with its executive committee, was preparing the first board of directors of the year. The group had experienced a gradual process of growth since its creation in 1961, becoming a benchmark company in the Chilean automotive market. However, Daniel Achondo S. A., whose development was under a closed and family corporate governance, faced new and important strategic challenges regarding how it should grow. it was well positioned, along with the Volkswagen brand, in its target segment; it had improved the organizational structure and consolidated a collegiate corporate governance; but for CEO Daniel Achondo Faz the question of diversification persisted. Among the options he was considering at the time were: continue to grow exclusively with the Volkswagen brand, or take the distribution of another car brand
 
A comienzos de marzo 2010 el gerente general de Daniel Achondo S.A., junto a su comité ejecutivo, estaba preparando el primer directorio del año.El grupo había experimentado un proceso gradual decrecimiento desde su creación en 1961, convirtiéndose en una empresa referente del mercado automotriz chileno. No obstante,Daniel Achondo S.A., cuyo desarrollo fue bajo un gobierno corporativo cerrado y familiar, se enfrentaba a nuevos e importantes desafíos estratégicos respecto a cómo debía crecer.Daniel Achondo S.A. estaba bien posicionada, junto con la marca Volkswagen, en su segmento objetivo; había mejorado la estructura de la organización y consolidado un gobierno corporativo colegiado; pero para el gerente general Daniel Achondo Faz persistía la interrogante de la diversificación. Entre las opciones que consideraba en ese momento estaban: continuar creciendo de forma exclusiva junto a la marca Volkswagen, o bien tomar la distribución de otra marca de automóviles
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB