• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Playa Ancha
  • Nueva Revista del Pacífico
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Playa Ancha
  • Nueva Revista del Pacífico
  • View Item

4.- RELACIÓN ENTRE LOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN DE LA PROGRAMACIÓN NEUROLINGÜÍSTICA Y EL APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO EN ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS

Author
Romero Parra, Rosario Mireya; Universidad de Ciencias y Artes de América Latina

Barboza Arenas, Luis Andrés; Universidad de Ciencias y Artes de América Latina

Full text
http://www.nuevarevistadelpacifico.cl/index.php/NRP/article/view/244
Abstract
Resumen: Objetivo: establecer la correspondencia entre los sistemas de representación de la programación neurolingüística y el aprendizaje significativo en los educandos del curso de Metodología de Investigación de la Carrera de Comunicación de la Universidad de Ciencias y Artes de América Latina en el ciclo 2021-1. Metodología: el estudio es de tipo descriptivo correlacional. Las unidades de análisis las constituyen cinco (5) docentes y setenta y cinco (75) estudiantes. Resultados: con el coeficiente de Correlación de Pearson, se obtiene un resultado de 0,85 entre los sistemas de representación de la PNL y el aprendizaje significativo. Conclusiones: se establece que existe una correspondencia positiva de los sistemas de representación de la PNL y el aprendizaje significativo de los estudiantes. Abstract: Objective: to establish the correspondence between the representation systems of neurolinguistic programming and meaningful learning in the students of the Research Methodology course of the Communication Program of Studies at the University of Sciences and Arts of Latin America in the 2021-1 cycle. Methodology: the study is of a descriptive correlational type. The units of analysis are constituted by five (5) teachers and seventy-five (75) students. Results: with the Pearson Correlation coefficient, a result of 0.85 is obtained between the NLP representation systems and meaningful learning. Conclusions: it is established that there is a positive correspondence between NLP representation systems and students' meaningful learning.
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB