Show simple item record

Terapia ocupacional y educación inclusiva: Aspectos relacionados al desempeño Ocupacional de personas con discapacidad

dc.creatorCosta da Rosa, Ivanilda
dc.creatorValdivia, Beatriz
dc.creatorda Silva, Franciele Cascaes
dc.creatorBarbosa, Paulo
dc.creatorda Silva, Rudney
dc.date2014-07-31
dc.date.accessioned2022-07-14T16:31:09Z
dc.date.available2022-07-14T16:31:09Z
dc.identifierhttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/32397
dc.identifier10.5354/0719-5346.2014.32397
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/198160
dc.descriptionInclusive education seeks equality of opportunity for all and Occupational Therapy can contribute to this process through thedevelopment of occupational performance. In this regard, we attempted to analyze the Occupational Therapy contributions forinclusive education through of the aspects related to occupational performance of the people with disabilities. Therefore, this studywas characterized as a review that included works of literature on inclusive education, occupational therapy and occupationalperformance, giving prominence to the Canadian Occupational Performance Measure (COPM), which is based on the Guidelinesof Occupational Therapy Practice-Based Client. We selected yet, despite the lack of studies, articles published in the last decade inEnglish and Portuguese. It can be concluded that the COPM identifies the main activities problems and offer suggestions for improvingthe performance and satisfaction of selected activities. The role of the occupational therapist with people with disabilities in inclusiveeducation can contribute significantly to the development of satisfactory occupational roles, promoting a competent occupationalperformance favoring the discovery of new occupational opportunities.en-US
dc.descriptionLa Educación inclusiva busca la igualdad de oportunidades para todos, y la Terapia Ocupacional puede contribuir para este proceso por medio del desarrollo del desempeño ocupacional. En este sentido se busca analizar las contribuciones de la Terapia Ocupacional para la educación inclusiva mediante los aspectos relacionados al desempeño ocupacional de personas con discapacidad. Por lo tanto, este estudio se caracterizó como una revisión que incluye obras de literatura especializada sobre la educación inclusiva, Terapia Ocupacional y desempeño ocupacional, destacando la Medida Canadiense de desempeño Ocupacional (COPM), que es fundamentada en las directrices de la Terapia Ocupacional para la Práctica Basada en el Cliente. A pesar de la carencia de estudios sobre este tema, fueron seleccionados artículos completos, publicados en la última década en la lengua inglesa y portuguesa. Se puede concluir que la COPM permite identificar las principales actividades problemas, proporcionando subsidios para mejorar el desempeño y lograr satisfacción en las actividades seleccionadas. La actuación del terapeuta ocupacional en interacción con las personas con discapacidad en la educación inclusiva, puede contribuir significativamente para el desarrollo satisfactorio del rol ocupacional, promoviendo un desempeño ocupacional competente, favoreciendo una amplia gama de posibilidades ocupacionales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Medicinaes-ES
dc.relationhttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/32397/34190
dc.sourceRevista Chilena de Terapia Ocupacional; Vol. 14 Núm. 1 (2014): Julio; Pág. 123-132es-ES
dc.sourceRevue Chilien d'ergothérapie; Vol. 14 No. 1 (2014): Julio; Pág. 123-132fr-CA
dc.sourceRevista Chilena de Terapia Ocupacional; v. 14 n. 1 (2014): Julio; Pág. 123-132pt-BR
dc.source0719-5346
dc.source0717-6767
dc.subjectInclusive educationen-US
dc.subjectOccupational therapyen-US
dc.subjectCanadian Occupational Performance Measure.en-US
dc.subjectEducación inclusivaes-ES
dc.subjectTerapia ocupacionales-ES
dc.subjectMedida Canadiense de Desempeño Ocupacional.es-ES
dc.titleOCCUPATIONAL THERAPY AND INCLUSIVE EDUCATION: ASPECTS RELATED TO OCCUPATIONAL PERFORMANCE OF PEOPLE WITH DISABILITIESen-US
dc.titleTerapia ocupacional y educación inclusiva: Aspectos relacionados al desempeño Ocupacional de personas con discapacidades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo originales-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record