Show simple item record

Estoy en la universidad, ¿Y ahora qué?: Desde dificultades hasta estrategias de superación

dc.creatorPedroso Tomasi, Alessandro Rodrigo
dc.creatorLima, Lorena Matos
dc.creatorRibeiro, Regina Céli Fonseca
dc.date2021-06-29
dc.date.accessioned2022-07-14T16:31:39Z
dc.date.available2022-07-14T16:31:39Z
dc.identifierhttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/54954
dc.identifier10.5354/0719-5346.2021.54954
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/198356
dc.descriptionIntroduction: The life in college is full of challenges, especially in the daily routine. Aim: This study has as objective to identify the occupational path of occupational therapy students in a Brazilian university since their entrance, the changes in daily life and health noticed by them, as well as the strategies used in their lives to overcome the problems found. Methodology: For this, a field study was made with occupational therapy students, using interviews. The answers has been classified on three categories: occupational path, health and subjects’ extrinsic factors. Results: Main results are related with rough daily life changes, hard weight changes, sleeping difficulties, mental health problems, difficulties on the relationship between students and professors, and leaving leisure activities. Conclusion: The advanced research linked the studies on scientific literature, causing focused life changes, such as strategies to identify critical moments and possibilities to overcome those problems lived, during their lives in university, that interfere students’ occupational path.en-US
dc.descriptionIntroducción: La vida en la universidad esta llena de desafios, especialmente en la rutina diaria. Objetivos: Este estudio tiene como objetivo identificar, en el camino ocupacional de los estudiantes de terapia ocupacional en una universidad brasileña desde su ingreso, los cambios en la vida cotidiana y la salud notados por ellos, como las estrategias utilizadas en sus vidas para superar los problemas encontrados. Metodología: Para ello, se ha realizado un estudio de campo con estudiantes de terapia ocupacional, mediante entrevistas. Las respuestas se han clasificado en tres categorías: trayectoria ocupacional, salud y factores extrínsecos de los sujetos. Principales resultados: Los resultados se relacionan principalmente con cambios bruscos en la vida diaria, cambios de peso, dificultades para dormir, problemas de salud mental, dificultades en la relación entre estudiantes y profesores y sobre abandonar las actividades de ocio.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Medicinaes-ES
dc.relationhttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/54954/67400
dc.rightsDerechos de autor 2021 Revista Chilena de Terapia Ocupacionales-ES
dc.sourceRevista Chilena de Terapia Ocupacional; Vol. 21 Núm. 1 (2021): Junio; 101-109es-ES
dc.sourceRevue Chilien d'ergothérapie; Vol. 21 No. 1 (2021): Junio; 101-109fr-CA
dc.sourceRevista Chilena de Terapia Ocupacional; v. 21 n. 1 (2021): Junio; 101-109pt-BR
dc.source0719-5346
dc.source0717-6767
dc.subjectstudents; occupational therapy; university.en-US
dc.subjectEstudiantes; Terapia Ocupacional; Universidad.es-ES
dc.titleI’m in the college, and what now?: From difficulties to overcome strategiesen-US
dc.titleEstoy en la universidad, ¿Y ahora qué?: Desde dificultades hasta estrategias de superaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo originales-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record