• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad del Desarrollo
  • BASE Diseño e Innovación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad del Desarrollo
  • BASE Diseño e Innovación
  • View Item

Games for COVID-19: A need-based exploration of gamified interventions

Juegos para COVID-19: Una exploración basada en la necesidad de intervenciones gamificadas

Author
Kermavnar, Tjaša

Desmet , Pieter M. A.

Full text
https://revistas.udd.cl/index.php/BDI/article/view/779
10.52611/bdi.num6.2022.779
Abstract
The COVID-19 pandemic resulted in various unpleasant affective responses and dysfunctional behaviours, which created an urgent demand for effective interventions to support people’s coping and resilience. In addition to common forms of intervention, alternative approaches have also been explored, including the use of COVID-19-themed games to educate people about the pandemic. The present article explores the diversity of games and gamified interventions developed for the context of the COVID-19 pandemic through the lens of fundamental human needs. By providing an example of how human needs can inform design decisions, the article aims to inform and inspire readers who are interested in developing new impactful game-based interventions for similar large-scale crises.
 
La pandemia por COVID-19 dio lugar a varias respuestas afectivas desagradables y comportamientos disfuncionales, lo que generó una demanda urgente de intervenciones eficaces para apoyar su afrontamiento y la resiliencia de las personas. Además de las formas comunes de intervención, también se han explorado enfoques alternativos, incluido el uso de juegos que abordan el tema de la COVID-19 para educar a las personas sobre la pandemia. El presente artículo explora la diversidad de juegos e intervenciones gamificadas desarrolladas para el contexto de la pandemia por COVID-19 a través de la perspectiva de las necesidades humanas fundamentales. El artículo tiene como objetivo informar e inspirar a los lectores interesados en desarrollar nuevas intervenciones basadas en juegos que impacten en situaciones de crisis similares a gran escala proporcionando un ejemplo de cómo las necesidades humanas pueden informar las decisiones de diseño.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB