Show simple item record

dc.creatorPalma, Pedro A.
dc.date1975-01-01
dc.date.accessioned2022-08-23T16:09:24Z
dc.date.available2022-08-23T16:09:24Z
dc.identifierhttps://revistaei.uchile.cl/index.php/REI/article/view/17322
dc.identifier10.5354/0719-3769.1975.17322
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/201370
dc.descriptionThe year 1971 marked the beginning of the end of the system introduced in Bretton Woods 27 years ago. In mid-1972, the Board of Governors on Reform of the International Monetary System and Related Issues Committee was elected. The formulation of this reform is not an easy task, since it not only refers to the monetary reform of the System, but other important aspects come into play, such as international trade, balance of payments adjustments and the availability of necessary liquidity for developing countries, which complicates tremendously the task of achieving a new system that satisfies the internal interests, and in many cases conflicting, of the 125 member nations of the IMF. With this, The IMF it would become an organization with great international decision-making power, obliging member countries to abide by the guidelines issued by said Institution in order to make the system operational.en-US
dc.descriptionEl año 1971, marcó el inicio del fin del sistema implantado en Bretton Woods 27 años atrás. A mediados de 1972, se eligió el “Comité de la Junta de Gobernadores para la Reforma del Sistema Monetario Internacional y Materias Afines”. La formulación de esta reforma no es tarea fácil, ya que no solo se refiere a la reforma monetaria del Sistema, sino que entran en juego otros aspectos tan importantes, como los del comercio internacional, los ajustes de las balanzas de pagos y la disponibilidad de liquidez necesaria para los países en desarrollo, lo cual complica tremendamente la tarea de lograr un nuevo sistema que satisfaga los intereses internos, y en muchos casos contrapuestos, de las 125 naciones miembros del F.M.I. Con esto, pasaría a ser una organización de gran poder de decisión internacional, obligándose los países miembros a acatar las directrices que dicha Institución emitiera con el fin de hacer operativo el sistema.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Instituto de Estudios Internacionaleses-ES
dc.relationhttps://revistaei.uchile.cl/index.php/REI/article/view/17322/19764
dc.sourceEstudios Internacionales; Vol. 8 No. 32 (1975): Octubre - diciembre; p. 51-102en-US
dc.sourceEstudios Internacionales; Vol. 8 Núm. 32 (1975): Octubre - diciembre; p. 51-102es-ES
dc.sourceEstudios Internacionales; v. 8 n. 32 (1975): Octubre - diciembre; p. 51-102pt-BR
dc.source0719-3769
dc.source0716-0240
dc.subjectInternational Monetary Systemen-US
dc.subjectBretton Woodsen-US
dc.subjectInternational Monetary Funden-US
dc.subjectEconomic Reformen-US
dc.subjectDollaren-US
dc.subjectSistema Monetario Internacionales-ES
dc.subjectBretton Woodses-ES
dc.subjectFondo Monetario Internacionales-ES
dc.subjectReforma Económicaes-ES
dc.subjectDólares-ES
dc.titleAnálisis del sistema monetario internacionales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record