• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

An Analysis of Health-Related Advertising in Spanish Radio

Análisis de la publicidad relacionada con la salud en la radio española

Author
PERELLÓ, SALVADOR; Universidad Rey Juan Carlos. Madrid

MUELA, CLARA; Universidad Rey Juan Carlos. Madrid

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/237
10.7764/cdi.29.237
Abstract
The two main objectives of this study are to identify misleading claims in advertising of health-related products and quantify the presence of messages that offer health benefitsAn analysis of the content of 430 radio spots in Spain was conducted using a coding framework based on national regulation for advertising products with intended hea care purposes. The results of the research show that spots with misleading health-related advertising comprise 15.81% of the total number broadcast by radio. Health represents 69.09% of unlawful claims. The investigative work uncovers the limitations and contradictions that the Spanish system for monitoring and evaluating misleading advertising poses.
 
Los dos principales objetivos de este estudio son identificar los reclamos engañosos en la publicidad de productos relacionados con la salud y cuantificar la presencia de mensajes que proponen beneficios saludables. Para su consecución, se llevó a cabo un análisis del contenido de 430 cuñas publicitarias emitidas en la radio española a partir de un marco de codificación basado en la normativa nacional sobre la publicidad de productos con pretendida finalidad sanitaria. Los resultados de la investigación muestran que las cuñas con reclamos engañosos relacionados con la salud suponen el 15,81% del total de anuncios emitidos por radio y que la categoría de salud representa el 69.09% de las alegaciones ilícitas. El trabajo de investigación revela las limitaciones y contradicciones del sistema de supervisión y evaluación de la publicidad engañosa en España. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB