• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

La creatividad como inspiradora de políticas públicas / Creativity as Inspiration for Public Policy

Author
SCHLESINGER, PHILIP; Centre for Cultural Policy Research, University of Glasgow

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/36
10.7764/cdi.24.36
Abstract
Este ensayo examina el rol que juega la categoría de intelectuales, comúnmente denominados expertos, en la producción del discurso contemporáneo acerca de la creatividad. Se concentra en la evolución de este discurso en el Reino Unido, desde su origen y consolidación oficial en las diferentes instituciones del Nuevo Laborismo (como ministerios de gobierno y think tanks), hasta su eventual mundialización como inspiración y guía de políticas públicas de otros países. De este modo, se pretende no sólo entender mejor cómo se ha llegado a este momento en que se ha vuelto central el eslogan de la creatividad, sino también destacar la relevancia de las políticas culturales y de comunicación como materia de estudio e investigación académica.Palabras clave: políticas culturales; políticas de comunicación; industrias creativas; creatividad; Reino Unido.This essay examines the role of so-called “experts” in the production of the predominating contemporary discourse on creativity. The study concentrates on the United Kingdom and explores its origins and official consolidation in various New Labor institutions, such as governmental ministries and think tanks, as well as its use of globalization as an inspiration and guide to the public policies of other countries. This work not only aims to better understand how the term “creativity” has come be a central element in this discourse, but also to highlight the relevancy of cultural communications policies as a matter of academic study and research.Keywords: cultural policies; creative industries; creativity; United Kingdom.
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB