• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

UN MODELO DE ANÁLISIS EN LATINOAMÉRICA: La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) de las empresas de comunicación / An Analysis Model in Latin America: Corporate Social Responsibility (CSR) in communication companies

Author
FERRÉ, DRA. CARME; Universidad Autónoma de Barcelona

TOLOTTI, CRISTIANE; Universidad Autónoma de Barcelona

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/26
10.7764/cdi.27.26
Abstract
El presente artículo plantea una propuesta empírica en un campo académico en expansión, el de la Responsabilidad Social Corporativa. En la exploración de la RSC, el papel social o de stakeholder que desempeñan los medios de comunicación ha ensombrecido sus responsabilidades como sector empresarial. Las autoras defienden que no debe confundirse la responsabilidad social y política de los medios con la RSC global de las compañías que los impulsan. Apoyan la aplicación de la RSC en las empresas de comunicación, su estudio y avanzan en el diseño de un modelo de análisis con más de 400 indicadores específicos para este sector. Adelantan este modelo con un caso concreto, que ensayarán en diferentes países de Latinoamérica y del cono sur.Palabras clave: Responsabilidad Social Corporativa; RSC; RSE; empresas de comunicació; ética empresarialThis paper exposes an empirical proposal in an academic field in expansion, Corporate Social Responsibility (CSR). In this area, the social face or the stakeholder role of the media have undermined their real responsibilities as enterprises. The authors defend that we don’t must confuse the social and political responsibilities of the media with the global CSR of their owners. They propose the application of CSR to communication companies, the necessary research in this field and they also design an audit applied model to this sector, with more than 400 indicators. With a case study try the functioning of some parts of this model, a methodological essay they will develop in different countries of Latin America and the South cone.Keywords: Corporate Social Responsibility; CSR; communication companies; business ethics. 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB