• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista de Historia
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista de Historia
  • View Item

The impacts of helenization and romanization: a brief comparative study

Los impactos de la helenización y romanización: breve estudio comparativo

Author
Lagos Aburto, Leslie

Full text
https://revistas.udec.cl/index.php/historia/article/view/6362
10.29393/RH17-2LLIH10002
Abstract
Hellenization and Romanization were two acculturation phenomena of the antiquity. It's true that both processes were not simultaneous, but they coincide with their methods and projections. Through this article, we intend to explain what they were, how did they develop and the difficulties that they faced.
 
Dos fenómenos importantes de aculturación en la antigüedad fueron la helenización y la romanización. Si bien es cierto que ambos procesos no se efectuaron simultáneamente, coinciden en sus métodos y proyecciones. Intentaremos explicar, a través de este artículo, en qué consistieron, cómo se desarrollaron y qué dificultades enfrentaron.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB