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dc.contributores-ES
dc.creatorGross, Patricio; Instituto de Estudios Urbanos, Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorMatas, Jaime; Instituto de Planificación del Desarrollo Urbano, Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date1982-12-08
dc.date.accessioned2019-04-03T18:19:10Z
dc.date.available2019-04-03T18:19:10Z
dc.identifierhttp://www.eure.cl/index.php/eure/article/view/920
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/20900
dc.descriptionEnvironmental impact assesment instruments serve the purpose of detecting the negative effects that a certain element or set of elements is producing in a particular area, measure the importance of such effects through the definition of indicators, establish the correct diagnosis based on optimacy criteria previously defined, and search for the introduction of corrective planning actions based on the identification of the causes that produce the impact. This impact is defined by the authors as the ways by which standards of living may be altered through an irrational decision of urban transportation. The research project, from which this article stems out, was aimed at establishing the functional structure and the components of a transportation system, imagining the theoretical effects that its inadequate operation, of is elements individually or as a whole in relation to others, could produce on a particular environment and, thus, set the basis for constructing the adequate hipothesys about the environmental problems generated by the system. The procedure is applied in downtown Santiago as a way of testing the theoretical development and setting a diagnosis of environmental problems of this area related with the transportation system. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.eure.cl/index.php/eure/article/view/920/35
dc.rightsAl momento de aceptar la publicación de sus artículos, los autores deberán formalizar la cesión de derechos de autor a EURE, según las condiciones establecidas por la Revista.Ésta establece que el autor autoriza a EURE de manera gratuita, exclusiva e ilimitada a reproducir, editar, publicar, distribuir, publicitar, comercializar y traducir el artículo, a cualquier soporte conocido o por conocer y desarrollar. Del mismo modo, los autores aseguran que el artículo propuesto es original, no publicado y no propuesto para tal fin a otro medio de difusión. es-ES
dc.sourceRevista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 9, núm. 26 (1982)es-ES
dc.sourceRevista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 9, núm. 26 (1982)pt-BR
dc.sourceRevista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 9, núm. 26 (1982)en-US
dc.source0717-6235
dc.source0250-7161
dc.subjectcalidad ambiental medioambiente urbano servicios urbanos transporte urbanoes-ES
dc.titleMedio ambiente y transporte urbano en centros metropolitanoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typept-BR
dc.coveragees-ES
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