Show simple item record

Teatro de Chile: Obras, prácticas y roles. Constitución y vida de una compañía teatral

dc.creatorMoyano, Camila
dc.date2015-05-10
dc.date.accessioned2022-10-24T16:03:47Z
dc.date.available2022-10-24T16:03:47Z
dc.identifierhttps://revistamad.uchile.cl/index.php/RMAD/article/view/36564
dc.identifier10.5354/rmad.v0i32.36564
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/214652
dc.descriptionThree traditions in art sociology have provided partial but matching visions of the social logics that contribute to convert art in a social field. First the art as a social system of Luhmann, second the concept of habitus of Bourdieu, and finally the notion of roles of the sociology of the organizations. Based on an empiric work, about the company "Teatro de Chile", this article aims to raise an integrated vision of such theories, in order to study: how the autonomous evolution converges with the different logics that give life to a theatre company. Thus, it is clearly shown that in this company, each level evolves with an autonomous social logic in relation to specific criteria: the production of "good plays". Moreover, in conclusions it presents a common artistic code, which allows the simultaneous evolution of these social logics.en-US
dc.descriptionTres tradiciones en el la sociología del arte han aportado visiones parciales pero complementarias de las lógicas sociales que contribuyen a convertir al arte en un campo social. En primer lugar, el arte como sistema social de Luhmann, segundo el concepto de habitus de Bourdieu, y, finalmente, la idea de roles de la sociología de las organizaciones. Basado en un trabajo empírico sobre la compañía “Teatro de Chile”, este artículo pretende dar una visión integral de tales teorías, con el fin de estudiar cómo confluye la evolución autónoma de las distintas lógicas que le dan vida a una compañía teatral. Así, se muestra claramente que en esta compañía, cada nivel se desarrolla con una lógica social autónoma en relación con un criterio específico: la producción de "buenas obras". Por otra parte, en las conclusiones se presenta un código artístico común, que permite la evolución simultánea de estas lógicas sociales.es-ES
dc.formathtml
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Departamento de Antropología.es-ES
dc.relationhttps://revistamad.uchile.cl/index.php/RMAD/article/view/36564/38170
dc.relationhttps://revistamad.uchile.cl/index.php/RMAD/article/view/36564/38169
dc.sourceMAD; No. 32 (2015); 75-103en-US
dc.sourceMAD; Núm. 32 (2015); 75-103es-ES
dc.sourceRevista Mad; n. 32 (2015); 75-103pt-BR
dc.source0718-0527
dc.subjectTheater Companyen-US
dc.subjectEvolutionen-US
dc.subjectHabitusen-US
dc.subjectEmbodied practicesen-US
dc.subjectOrganizational rolesen-US
dc.subjectCompañía teatrales-ES
dc.subjectEvoluciónes-ES
dc.subjectHabituses-ES
dc.subjectPrácticas corporaleses-ES
dc.subjectRoles organizativoses-ES
dc.titleTeatro de Chile: Play, Practices and Roles. Constitution and Life of a Theater Companyen-US
dc.titleTeatro de Chile: Obras, prácticas y roles. Constitución y vida de una compañía teatrales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeenfoques sistémicos y constructivistases-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record