Policy, educational reforms and quality education for all
Política, reformas educativas y educación de calidad para todos
dc.creator | Zamorano Farías, Raúl | |
dc.creator | Gutiérrez Martínez, Elia | |
dc.date | 2020-06-09 | |
dc.date.accessioned | 2022-10-24T16:03:53Z | |
dc.date.available | 2022-10-24T16:03:53Z | |
dc.identifier | https://revistamad.uchile.cl/index.php/RMAD/article/view/57580 | |
dc.identifier | 10.5354/0719-0527.2019.57580 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/214705 | |
dc.description | From the theoretical-conceptual architecture of the General Theory of Social Systems (TGSS), in this work, the operability of educational reforms aimed at quality, equality and, inclusion for all, oriented based on policies, are observed and analyzed reflexively. educational proposals proposed by UNESCO. With this objective, the initial assumptions declared in these programs are problematized, as well as the processes resulting from inclusion/exclusion, equality/inequality, and it is concluded that the 'unsuccessful' results of educational policies and reforms, far from being annulled, are transformed in contingency formulas to continue implementing the reforms. | en-US |
dc.description | Desde la arquitectura teórico-conceptual de la Teoría General de los Sistemas Sociales (TGSS), en este trabajo se observan y analizan reflexivamente la operatividad de las reformas educativas encauzadas hacia la calidad, igualdad e inclusión para todos, orientadas sobre la base de las políticas educativas propuestas por la UNESCO. Con ese objetivo, se problematizan los supuestos iniciales declarados en estos programas, así como los procesos resultantes de inclusión/exclusión, igualdad/desigualdad, y se concluye que los resultados ‘no exitosos’ de las políticas y reformas educativas, lejos de anularse se transforman en fórmulas de contingencia para seguir implementando las reformas. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/epub+zip | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Departamento de Antropología. | es-ES |
dc.relation | https://revistamad.uchile.cl/index.php/RMAD/article/view/57580/61025 | |
dc.relation | https://revistamad.uchile.cl/index.php/RMAD/article/view/57580/68922 | |
dc.source | MAD; No. 41 (2019); 1-11 | en-US |
dc.source | MAD; Núm. 41 (2019); 1-11 | es-ES |
dc.source | Revista Mad; n. 41 (2019); 1-11 | pt-BR |
dc.source | 0718-0527 | |
dc.subject | Educational policy | en-US |
dc.subject | Educational reform | en-US |
dc.subject | Quality | en-US |
dc.subject | Equality | en-US |
dc.subject | Inclusion/exclusion | en-US |
dc.subject | Política educativa | es-ES |
dc.subject | Reforma educativa | es-ES |
dc.subject | Calidad | es-ES |
dc.subject | Igualdad | es-ES |
dc.subject | Inclusión/exclusión | es-ES |
dc.title | Policy, educational reforms and quality education for all | en-US |
dc.title | Política, reformas educativas y educación de calidad para todos | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista MAD
[0-9]{4}