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dc.creatorGabriel, Marcelo L. D. S.
dc.creatorMoretti, Sérgio L. A.
dc.date2022-07-20
dc.date.accessioned2022-11-21T15:58:59Z
dc.date.available2022-11-21T15:58:59Z
dc.identifierhttps://www.jotmi.org/index.php/GT/article/view/3711
dc.identifier10.4067/S0718-27242022000200003
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/215920
dc.descriptionThis research aimed to adapt and validate Goldsmith and Hofacker's scale of Consumer Innovativeness. We employed a cross-cultural adaptation and assessing the instrument's psychometric properties from the original scale, including content validity, face validity, semantic validity, and statistical analysis with exploratory and confirmatory factor analysis. The sample consisted of 318 participants. We present a six-items validated scale for application with undergraduate students in several scenarios of innovativeness of consumption, adapted and validated theoretically and empirically. The results showed satisfactory evidence of the scale's validity and reliability. The validation with undergraduate students can be considered a limitation of the study, while the broad scope of application of scale can foster posterior research on consumer innovativeness. The results presented are the first validated version of Goldsmith and Hofacker for undergraduate students in Portuguese as far as we are concerned.en-US
dc.descriptionEsta investigación tuvo como objetivo adaptar y validar la escala de innovación del consumidor de Goldsmith y Hofacker. Empleamos una adaptación transcultural y evaluamos las propiedades psicométricas del instrumento a partir de la escala original, incluida la validez de contenido, la validez aparente, la validez semántica y el análisis estadístico con análisis factorial exploratorio y confirmatorio. La muestra estuvo formada por 318 participantes. Presentamos una escala validada de seis ítems para su aplicación con estudiantes de pregrado en varios escenarios de innovación de consumo, adaptada y validada teórica y empíricamente. Los resultados mostraron evidencia satisfactoria de la validez y confiabilidad de la escala. La validación con estudiantes de pregrado puede considerarse una limitación del estudio, mientras que el amplio ámbito de aplicación de la escala puede fomentar investigaciones posteriores sobre la innovación del consumidor. Los resultados presentados son la primera versión validada de Goldsmith y Hofacker para estudiantes de pregrado en portugués en lo que a nosotros respecta.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherFacultad de Economía y Negocios, Universidad Alberto Hurtadoen-US
dc.relationhttps://www.jotmi.org/index.php/GT/article/view/3711/1438
dc.rightsCopyright (c) 2022 Marcelo L. D. S. Gabriel, Sérgio L. A. Morettien-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en-US
dc.sourceJournal of Technology Management & Innovation; Vol. 17 No. 2 (2022); 3-10en-US
dc.sourceJournal of Technology Management & Innovation; Vol. 17 Núm. 2 (2022); 3-10es-ES
dc.source0718-2724
dc.subjectscale adaptationen-US
dc.subjectscale validationen-US
dc.subjectinnovationen-US
dc.subjectexploratory factorial analysis (EFA)en-US
dc.subjectconfirmatory factorial analysis (CFA)en-US
dc.title"Consumer Innovativeness Scale": Adaptation and validation with undergraduate studentsen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por paresen-US


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