• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Central de Chile
  • ContexTO: Terapia Ocupacional
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Central de Chile
  • ContexTO: Terapia Ocupacional
  • View Item

Formation of the Occupational Therapy unit in School Integration Programs: An experience from the Municipal Corporation of San Miguel

Formación de la Unidad de Terapia Ocupacional en Programas de Integración Escolar: Una experiencia desde la Corporación Municipal de San Miguel

Author
Farías Peñailillo, María Belén

Full text
https://www.revistacontextoucen.cl/index.php/contexto/article/view/10
10.5281/zenodo.4509418
Abstract
The following article has the purpose of evidencing the construction of the Occupational Therapy area in the School Integration Programs of the municipal schools and high school of the municipality of San Miguel. A review of the evaluation and intervention process was carried out from the beginning in 2014 to the present day, where a paradigmatic change in the vision of Special Educational Needs was evident. Also, a case study was included that reveals the work done from a student's evaluation process, intervention and its impact on school performance. It is concluded that there is still much to do and discover about the performance of the Occupational Therapist in educational contexts, in addition to continuing to position ourselves in the school universe.
 
El siguiente artículo tiene el propósito de evidenciar la construcción del área de Terapia Ocupacional en los Programas de Integración Escolar de las escuelas y liceos municipales de la comuna de San Miguel. Se realizó una revisión sobre el proceso de evaluación e intervención desde el inicio en el año 2014 hasta la actualidad, donde se evidenció un cambio paradigmático sobre la visión de las Necesidades Educativas Especiales.También, se incluyó un estudio de caso que revela el trabajo realizado desde el proceso de evaluación de un estudiante, intervención y su impacto en el desempeño escolar. Se concluye que aún queda mucho por hacer y sistematizar sobre el desempeño del Terapeuta Ocupacional en contextos educativos, además de seguir posicionándonos en el universo escolar.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB