The behavior of truth and justification and their relationship to the assertive practice
El comportamiento de la verdad y la justificación, y su relación con la práctica asertiva
dc.creator | Pailos, Federico Matías | |
dc.date | 2015-01-15 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-29T17:03:30Z | |
dc.date.available | 2022-12-29T17:03:30Z | |
dc.identifier | https://revistafilosofia.uchile.cl/index.php/RDF/article/view/35934 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/218907 | |
dc.description | Crispin Wright argues that both the standard that urges to assert the truth, and the one that told to assert what is justified, are distinctive of the assertoric practice. Despite that there’s no difference in practice between them, they are different. But Richard Rorty argues that the reasons given, would force Wright to accept too many rules as distinctive of the practice. Wright admits that those kinds of standards can be unlimited, but that the correct standards are not. To defend this position, it’s enough to distinguish descriptive rules from the prescriptive ones. However, Rorty’s position is admissible, because there seems to be no advantages in distinguishing between those two standards. If these advantages are not presented (and Wright does not), the resulting theory will be weaker than one that doesn’t pretend to do it (as Rorty claims). | en-US |
dc.description | Crispin Wright afirma que tanto la norma que insta a afirmar lo verdadero como la que exhorta a afirmar lo justificado son distintivas de la práctica asertórica. A pesar de que ellas no son diferentes en la práctica, son distintas. Pero Richard Rorty argumenta que las razones ofrecidas obligarían a Wright a aceptar demasiadas reglas como propias de dicha práctica. Wright admitiría que las normas pueden ser ilimitadas, pero no que son ilimitadas las normas correctas. Para defender esta posición, basta con distinguir, como hace, las normas descriptivas de las prescriptivas. A pesar de ello, la posición de Rorty es admisible, pues no parece haber ventajas visibles en distinguir ambas normas. Si no se exponen (y Wright no lo hace) estas ventajas, la teoría resultante será más débil que una que no lo pretenda (como la que Rorty defiende). | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades | es-ES |
dc.relation | https://revistafilosofia.uchile.cl/index.php/RDF/article/view/35934/37580 | |
dc.source | Revista de Filosofía; Vol. 70 (2014); 119-131 | en-US |
dc.source | Revista de Filosofía; Vol. 70 (2014); 119-131 | es-ES |
dc.source | 0718-4360 | |
dc.source | 0034-8236 | |
dc.subject | Norms | en-US |
dc.subject | truth | en-US |
dc.subject | justification | en-US |
dc.subject | assertion | en-US |
dc.subject | practice | en-US |
dc.subject | normas | es-ES |
dc.subject | verdad | es-ES |
dc.subject | justificación | es-ES |
dc.subject | aserción | es-ES |
dc.subject | práctica | es-ES |
dc.title | The behavior of truth and justification and their relationship to the assertive practice | en-US |
dc.title | El comportamiento de la verdad y la justificación, y su relación con la práctica asertiva | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Filosofía
\([0-9]{4}\)