Show simple item record

LA EVALUACIÓN DEL CONOCIMIENTO Y SU REPERCUSIÓN EN EL PODER

dc.creatorHerrera Urízar, Gustavo
dc.date2019-03-15
dc.date.accessioned2023-01-09T03:11:56Z
dc.date.available2023-01-09T03:11:56Z
dc.identifierhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/9
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/219489
dc.descriptionThis paper focuses on the thought of Michel Foucault and his appreciation to the concept of examination both classifier or for diagnosis, demonstrating its active role as a form of social control, that is, to demonstrate the ways in which the examination becomes a policy for (re) organizing the population under specific forms, which tend to connote certain types of totalitarian po- licies, understanding this term in the sense of modes of governance that aim at covering a control of the whole society, even his most intimate relations; the emergence of biopolitics and life management is what this type of government strategies make explicit.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo se enfoca en el pensamiento de Michel Foucault y su apreciación del concepto de examen tanto clasificador como diagnóstico, evidenciando su rol activo en cuanto forma de control social, es decir, evidenciar las formas en que el examen se torna herramienta política para (re)organizar a la población bajo ciertas formas específicas, las cuales tienden a connotar ciertos tipos de políticas de corte totalitario, entendiendo este término en el sentido de modos de gobernar que pretenden abarcar un control sobre la totalidad de la sociedad, hasta sus más íntimas relaciones; el surgimiento de la biopolítica como administración de la vida es lo que explicita este tipo de estrategias gubernamentales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Tarapacáes-ES
dc.relationhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/9/125
dc.rightsDerechos de autor 2019 LÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicologíaes-ES
dc.sourceLÍMITE Interdisciplinary Journal of Philosophy & Psychology; Vol 9 No 29 (2014)en-US
dc.sourceLÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología; Vol. 9 Núm. 29 (2014)es-ES
dc.source0718-5065
dc.source0718-1361
dc.titleTHE EVALUATION OF KNOWLEDGE AN ITS IMPLICATION IN POWERen-US
dc.titleLA EVALUACIÓN DEL CONOCIMIENTO Y SU REPERCUSIÓN EN EL PODERes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeTexten-US
dc.typeTextoes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record