THE USE OF “DR.(C)” AND “MAG.(C)” IN CHILE
EL USO DEL “DR.(C)” AND “MAG.(C)” EN CHILE
Author
Pizarro, Claudio J.
Abstract
The use of “Dr.(c)” and “Mag(c)” by graduate students in public presentations has increased to a noticeable level in Chile. This work presents two studies to offer a measure of the magnitude of this situation in university web sites and a measure of the confu- sion that this type of presentation may provoke to the public. The first study collected 915 professor’s names from 47 university websites searching for the use of “(c)” in their presentations. Results indicated that around 18% of faculty members were graduate students and they used the Dr.(c) and Master(c) form for self-presentation even though it is doubtful that all of them were in their last stage of their programs, which is the candidacy. The second study surveyed 119 undergraduate students searching for their understanding of the Dr.(c) suffix. Results indicated that around one third of a sample interpreted the Dr.(c) suffix as a credential equivalent to the Dr. suffix, which supported the idea that this type of self-presentation is confusing and deceiving. El uso de “Dr.(c)” y de “Mag.(c)” en las presentaciones públicas de estudiantes de posgrado ha aumentado notablemente en Chile. Este artículo presenta dos estudios para determinar la magnitud de esta situación en sitios web universitarios y la confusión que este tipo de presentación podría acarrear en el público. El primer estudio recolectó las presentaciones de 915 profesores universitarios contenidas en los sitios web oficiales de 47 universidades. Los resultados indicaron que alrededor de un 18% de los profesores universitarios estaban haciendo un posgrado y que usan el Dr.(c) y el Mag.(c) como presentación a pesar de que es dudoso que se encuentren en la última etapa de sus programas, que sería la candidatura. El segundo estudio encuestó a 119 estudiantes universitarios buscando la comprensión que tenían del sufijo Dr.(c). Los resultados indicaron que alrededor de un tercio de la muestra interpretó el Dr.(c) como una credencial equivalente a Dr., lo que apoya la idea de que este tipo de presentación se presta para engaño y confusión.