Show simple item record

EFECTOS DE ORDEN DE PRESENTACIÓN Y RANGOS DE DURACIÓN EN LA TAREA DE GENERALIZACIÓN TEMPORAL EPISÓDICA

dc.creatorMikulan, Ezequiel
dc.creatorBruzzone, Manuel
dc.creatorSerodio, Manuel
dc.creatorMuñoz, Edinson
dc.creatorSinger, Néstor
dc.creatorSigman, Mariano
dc.creatorBekinschtein, Tristán
dc.creatorM. García, Adolfo
dc.creatorSedeño, Lucas
dc.creatorIbáñez, Agustín
dc.date2017-03-23
dc.date.accessioned2023-01-09T03:12:03Z
dc.date.available2023-01-09T03:12:03Z
dc.identifierhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/86
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/219565
dc.descriptionThe current model of the Episodic Temporal Generalization task, where subjects have to judge whether pairs of auditory stimuli are equal in duration, predicts that results are scale-free and unaffected by the presentation order of the stimuli. To test these predictions, we conducted three experiments assessing sub- and supra-second standards and taking presentation order into ac- count. Proportions were spaced linearly in Experiments 1 and 2 and logarithmically in Experiment 3. Critically, we found effects of duration range and presentation order with both spacing schemes. Our results constitute the first report of presentation order effects in the Episodic Temporal Generalization task and demonstrate that future studies should always consider duration range, number of trials and presentation order as crucial factors modulating performance.en-US
dc.descriptionEl modelo actual de la tarea de Generalización Temporal Episódica (GTE), donde los participantes juzgan si pares de estímulos auditivos son iguales en duración, predice que los resultados son independientes de la escala y orden de presentación de los estímulos. Para evaluar estas predicciones, se realizaron tres experimentos con duraciones estándar mayores y menores a 1 segundo, considerando el orden de presentación. Las proporciones fueron espaciadas linealmente en los Experimentos 1 y 2 y logarítmicamente en el Experimento 3. Se observaron efectos de rango de duración y orden de presentación con ambos esque- mas de espaciado. Los resultados de este estudio constituyen el primer reporte de efectos de orden de presentación en la tarea de Generalización Temporal Episódica y demuestran que estudios futuros deberían considerar siempre el rango de duración, número de ensayos y orden de presentación como factores cruciales que modulan el desempeño.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Tarapacáes-ES
dc.relationhttps://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/86/86
dc.rightsDerechos de autor 2019 LÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicologíaes-ES
dc.sourceLÍMITE Interdisciplinary Journal of Philosophy & Psychology; Vol 12 No 40 (2017)en-US
dc.sourceLÍMITE Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología; Vol. 12 Núm. 40 (2017)es-ES
dc.source0718-5065
dc.source0718-1361
dc.titleTIME-ORDER-ERRORS AND DURATION RANGES IN THE EPISODIC TEMPORAL GENERALIZATION TASKen-US
dc.titleEFECTOS DE ORDEN DE PRESENTACIÓN Y RANGOS DE DURACIÓN EN LA TAREA DE GENERALIZACIÓN TEMPORAL EPISÓDICAes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typetexten-US
dc.typetextoes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record