Psycho-social-educational profile of the students of the Faculty of Philosophy, Social Sciences and Education of the U. de Chile
Perfil Psico-Social-educativo del alumnado de la Facultad de Filosofía, Ciencias Sociales y Educación de la U. de Chile
dc.creator | Santa Cruz, Antonio | |
dc.date | 1991-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T13:43:46Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T13:43:46Z | |
dc.identifier | https://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/18415 | |
dc.identifier | 10.5354/0719-0581.1991.18415 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/222173 | |
dc.description | This profile has descriptive intent and we consider it useful because it is a significant universe, socially and intellectually, of the Chilean university student body. As is well known, the students of the humanistic disciplines are distinguished from the others by their constant restlessness, even agitation and dissidence. What is shown here are three series of traits: 1° SOCIAL, Sex, Age, Marital Status of them and their parents, Place of Residence; 2° EDUCATIONAL, Schooling, Choice of Career, Satisfaction before it and Forecasts before Future Remuneration, Satisfaction or Dissatisfaction for the Professional Education Received, Desires to change career; 3° INTIMATE, Desires to leave or remain in the country, Well-being or discomfort at home, in front of your companions, Self-assessment of mental health, Desires to Live Alone or with Others. | en-US |
dc.description | Este perfil tiene intención descriptiva y lo estimamos últil por tratarse de un universo significativo, en lo social e intelectual del estudiantado universitario chileno. Como es bien sabido, el alumnado de las disciplinas humanísticas se distingue de los otros por su constante intranquilidad, hasta la agitación y disidencia. Lo que aquí se muestra son tres series de rasgos: 1° SOCIALES, Sexo, Edad, Estado Civil de ellos y de sus padres, Lugar de Redidencia; 2° EDUCACIONALES, Escolaridad, Elección de Carrera, Satisfacción ante ella y Previsiones ante Futura Remuneración, Satisfacción o Insatisfacción por la Educación Profesional Recibida, Deseos de Cambiarse de Carrera; 3° INTIMOS, Deseos de irse o Permanecer en el País, Bienestar o Malestar en su Casa, ante sus Compañeros, Auto apreciación de Salud mental, Deseos de Vivir Solos o con Otros. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Ciencias Sociales | es-ES |
dc.relation | https://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/18415/19447 | |
dc.rights | Derechos de autor 2023 Revista de Psicología | es-ES |
dc.source | Revista de Psicología; Vol. 1 Núm. 2 (1991); Pag. 43-54 | es-ES |
dc.source | 0719-0581 | |
dc.source | 0716-8039 | |
dc.title | Psycho-social-educational profile of the students of the Faculty of Philosophy, Social Sciences and Education of the U. de Chile | en-US |
dc.title | Perfil Psico-Social-educativo del alumnado de la Facultad de Filosofía, Ciencias Sociales y Educación de la U. de Chile | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Psicología
[0-9]{4}