Determination of standards for the E.P.P.S. in senios high school students of humanist-scientific education of the Metropolitan Region
Determinación de normas para el E.P.P.S. en estudiantes de 4° Medio de Enseñanza Científico Humanista de la Región Metropolitana
dc.creator | Gallardo R, Iris | |
dc.creator | Pinto L, Luz María | |
dc.creator | Wenk W, Elizabeth | |
dc.date | 1992-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T13:43:59Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T13:43:59Z | |
dc.identifier | https://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/18641 | |
dc.identifier | 10.5354/0719-0581.1992.18641 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/222246 | |
dc.description | The present work refers to the standarization of the E.P.P.S., in a version adapted in 1969 in our country, on a sample of 12th grade students of the metropolitan region, boys and girls, belonging to three socio-economic levels: high, mid and low. The results allowed to obtain differential norms by sex and two socioeconomic groups: high-mid and low. These norms are given in percentiles and in T-scale scores. It emphasizes the ipsative nature of the scores given by the test, specially related to the interpretation of the scores. | en-US |
dc.description | El trabajo se refiere a la estandarización del E.P.P.S., en una versión adaptada en 1969 en nuestro país, en una muestra de 4° año de Educación Media de la Región Metropolitana, compuesta tanto por varones como mujeres pertenecientes a los niveles socioeconómicos alto, medio y bajo.Los resultados permitieron obtener normas diferenciales por sexo y para dos agrupaciones de nivel socioeconómico: alto, medio y bajo.Estas normas se entregan en percentiles y en puntuaciones típicas normalizadas T.Se enfatiza la naturaleza ipsativa de las puntuaciones que arroja la prueba, especialmente en lo que se refiere a la interpretación de los puntajes. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Ciencias Sociales | es-ES |
dc.relation | https://revistapsicologia.uchile.cl/index.php/RDP/article/view/18641/19725 | |
dc.rights | Derechos de autor 2023 Revista de Psicología | es-ES |
dc.source | Revista de Psicología; Vol. 3 (1992); Pág. 31-46 | es-ES |
dc.source | 0719-0581 | |
dc.source | 0716-8039 | |
dc.title | Determination of standards for the E.P.P.S. in senios high school students of humanist-scientific education of the Metropolitan Region | en-US |
dc.title | Determinación de normas para el E.P.P.S. en estudiantes de 4° Medio de Enseñanza Científico Humanista de la Región Metropolitana | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Psicología
[0-9]{4}