• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Central de Chile
  • Liminales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Central de Chile
  • Liminales
  • View Item

Sell in green. Advertising, Environment and Society

Vender en verde. Publicidad, Medioambiente y Sociedad;
Venda em verde. Publicidade, Meio Ambiente e Sociedade

Author
Jara, Marcelo Sebastian

Full text
https://revistafacso.ucentral.cl/index.php/liminales/article/view/527
10.54255/lim.vol10.num19.527
Abstract
The current environmental degradation, climate change and the drastic decrease in ecosystem services have generated an international redefinition regarding the way we live on planet earth. This article reflects on these discourses and how the new ecological advertising and green marketing behave as ideological rearticulations and cultural devices that provide subject models around environmental complexity; Advertising and informative technologies offer cultural imperatives that constantly transform the social interactions, blurring the boundaries between the citizen and the consumer of these new subjectivities.
 
La actual degradación ambiental, el cambio climático y la drástica disminución de los servicios ecosistémicos han generado una redefinición internacional en cuanto a la forma de habitar en el planeta Tierra. En este artículo se reflexiona en torno a estos discursos y la manera en que la nueva publicidad ecológica y el marketing verde se comportan como rearticulaciones ideológicas y dispositivos culturales que proveen modelos de sujeto en torno a la complejidad medioambiental; la publicidad en conjunto con las tecnologías de la información ofrecen imperativos culturales que constantemente transforman las modalidades de interacción social, volviendo difusos los límites entre el ciudadano y el consumidor de estas nuevas subjetividades.
 
A atual degradação ambiental, a mudança climática e a drástica diminuição dos serviços ecossistêmicos têm gerado uma redefinição das pressões internacionais sobre a forma de habitar o planeta Terra. Este artigo reflete sobre esses discursos e o modo de como a nova publicidade ecológica e o marketing verde se comportam como rearticulações ideológicas e dispositivos culturais que provêm modelos de sujeito em torno à complexidade ambiental; a publicidade em conjunto com as tecnologias da informação oferecem imperativos culturais que constantemente transformam as modalidades de interação social, tornando difusos os limites entre o cidadão e o consumidor dessas novas subjetividades.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB