Metaphysics of Biological Individuality: Arguments for a Pluralist Approach
Metafísica de la individualidad biológica: argumentos para un enfoque pluralista
Author
Navarro Cárdenas, Francisco Javier
Abstract
Pluralistic approaches in the philosophy of biological individuality suggest that reality is divisible into multiple types of biological individuals (evolutionary, genetic, physiological, etc.). In this research I will argue in favor of this pluralistic ontology. Inspired mainly by John Dupré’s processual metaphysics, Ronald Giere’s perspectivism, and Hasok Chang’s active realism, I will suggest that: (i) biological individuals are temporarily stable nexuses in a flow of causal processes, (ii) individuations in biology represent real individuals only under the scientific perspectives that support them, (iii) biology’s ability to recognize diverse types of individuals comes from epistemically successful individuation practices. These practices not only contact us with multiple sites of reality, but also invite us to embrace pluralism as an effective way to increase our scientific knowledge of nature. Los enfoques pluralistas en filosofía de la individualidad biológica sugieren que la realidad es divisible en múltiples tipos de individuos biológicos (individuos evolutivos, genéticos, fisiológicos, entre otros). En la presente investigación argumentaré a favor de dicha ontología pluralista. Inspirado en la metafísica procesual de John Dupré, el perspectivismo de Ronald Giere y el realismo activo de Hasok Chang, sugeriré que: (i) los individuos biológicos son nexos temporalmente estables en un flujo de procesos causales, (ii) las individuaciones en biología representan individuos reales solo bajo las perspectivas científicas que las sustentan, (iii) la capacidad de la biología para reconocer diversos tipos de individuos proviene de prácticas de individuación epistémicamente exitosas. Estas prácticas no solo nos contactan con múltiples sitios de la realidad, sino que también nos invitan a adoptar el pluralismo como una forma eficaz de incrementar nuestro conocimiento científico de la naturaleza.