• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Tarapacá
  • Límite: Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Tarapacá
  • Límite: Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología
  • View Item

DESCRIPTIVIST THEORIES OF CONCEPTS AND THE IGNORANCE ARGUMENT

TEORÍAS DESCRIPTIVISTAS DE LOS CONCEPTOS Y EL ARGUMENTO DE LA IGNORANCIA

Author
Torres, Erika

Full text
https://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/347
Abstract
In this paper, I argue that descriptive information associated with concepts plays a relevant role in the performance of different cognitive tasks, as suggested by Descriptivist Theories of Concepts (DTC). However, I argue that it does not follow that such information determines the extension of concepts, as also suggested by DTC. In support of these claims, I present an analysis of empirical evidence offered by cases of semantic dementia. According to this interpretation of such evidence, the information associated with concepts is part of the cognitive content of concepts. It is involved in different cognitive tasks, but such evidence does not support the thesis that it is possible to determine the intentional content, i.e., the extension of a concept from the cognitive content, since to do so would face the objection of ignorance.
 
En este artículo sostengo que la información descriptiva asociada con los conceptos cumple un papel relevante en la realización de distintas tareas cognitivas, tal y como sugieren las Teorías Descriptivistas de Conceptos (TDC). Sin embargo, argumento que de esto no se sigue que dicha información determina la extensión de los conceptos, como también sugieren las TDC. Para apoyar estas afirmaciones presento un análisis de evidencia empírica ofrecida por casos de demencia semántica. De acuerdo con esta interpretación de dicha evidencia, la información asociada con los conceptos forma parte del contenido cognitivo de los conceptos y está involucrada en distintas tareas cognitivas, pero dicha evidencia no sustenta la tesis de que es posible determinar el contenido intencional, es decir, la extensión de un concepto a partir del contenido cognitivo, ya que de hacerlo enfrentaría la objeción de ignorancia.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB