Polis: Revista Latinoamericana: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 2565
-
The Buen vivir: a Latin American utopia in the global discursive field of sustainability
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Childhood learning and playful ethos
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Kindergartens and active modifying environments
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
The mysterious journey of learning to swim, think and feel: education as the process of creating potential relationships
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Organized crimes violence related to economic sectors in Mexico. A categorizationproposal
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Characterization of Educational Environments and the Propensity to Teach, and its Dynamic Relationships via Fuzzy Modeling and ID3 Fuzzy
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Educación. Contextos sociales y propensión a aprender
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Rancière’s critique of modern education. Notes for a discussion about the plots on pedagogy
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Barriers to the construction of early childhood education as an educational space in rural communes
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Diagnosis at school as subjective process: complexity, learning and observation domains
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Minimal gestures and pedagogy of differences
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
Children of popular sectors and school of popular sector: a study about difficulties of the process of schooling in Chile (1840-1860)
Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender. -
The issue of intersectoral collaboration and the comprehensiveness of the social policies: lessons from the case of the childhood protection system in Chile
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
The boundary problem. Towards a definition of middle class
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Market and faith. Discussion between Orthodox Economics and Liberation Theology. Readings on Franz Hinkelammert
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Socio-spatial (In) Equality and spatial justice: key concepts for a critical reading of the city
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Walking to the courts: Discourse analysis of the media about the mining project Crucitas
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Systems of sociopolitical violence
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Genealogy of an unannounced old age: biopolitics of aging bodies or the advent of gerontogovernmentality
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación. -
Contributions to the study of Identifications and precarious Identities in Chile
Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación.