Polis: Revista Latinoamericana: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 2565
-
The Buen vivir: a Latin American utopia in the global discursive field of sustainability
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Childhood learning and playful ethos
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Kindergartens and active modifying environments
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
The mysterious journey of learning to swim, think and feel: education as the process of creating potential relationships
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Organized crimes violence related to economic sectors in Mexico. A categorizationproposal
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Characterization of Educational Environments and the Propensity to Teach, and its Dynamic Relationships via Fuzzy Modeling and ID3 Fuzzy
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Educación. Contextos sociales y propensión a aprender
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Rancière’s critique of modern education. Notes for a discussion about the plots on pedagogy
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Barriers to the construction of early childhood education as an educational space in rural communes
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Diagnosis at school as subjective process: complexity, learning and observation domains
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Minimal gestures and pedagogy of differences
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Children of popular sectors and school of popular sector: a study about difficulties of the process of schooling in Chile (1840-1860)
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
The issue of intersectoral collaboration and the comprehensiveness of the social policies: lessons from the case of the childhood protection system in Chile
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
The boundary problem. Towards a definition of middle class
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Market and faith. Discussion between Orthodox Economics and Liberation Theology. Readings on Franz Hinkelammert
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Socio-spatial (In) Equality and spatial justice: key concepts for a critical reading of the city
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Walking to the courts: Discourse analysis of the media about the mining project Crucitas
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Systems of sociopolitical violence
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Genealogy of an unannounced old age: biopolitics of aging bodies or the advent of gerontogovernmentality
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación -
Contributions to the study of Identifications and precarious Identities in Chile
. Polis (Santiago); Núm. 36 (2013): Sociedad Civil y democracia en América Latina: desafíos de participación y representación