Polis: Revista Latinoamericana: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 2565
-
Esperanza Martínez Yánez, La Naturaleza entre la cultura, la biología y el derecho. Instituto de Estudios Ecologistas del Tercer Mundo y Editorial Abya-yala, Quito, Ecuador, 2014, 128 páginas
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Sergio Caba & Gonzalo García(Editores), Observaciones Latinoamericanas. Ediciones Universitarias de Valparaíso, Valparaíso, Chile, 2012, 203 páginas
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
The Paiter Suruí protagonism in the indigenous educational scenario: elements for a possible intercultural dialogue
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Intercultural Higher Education in dispute. Paths of the Amawtay Wasi Intercultural University
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
The traps of identity under the design of logos
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Moral, representation and "Mapuche feminism": elements to formulate a question
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Community education: an alternative proposal for indigenous people in Oaxaca- Mexico
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
From küme mollfüñche to “half way civilized”: ethnic leadership and Mapuche intellectuals in the borderland Araucanía (1883-1930)
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Democracy, activism and radical modernity in Latin America
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Transformations of the conjugal family in Chile during the democratic transition period (1990-2011)
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Strategy and rationality of the presidential candidates in the Peruvian elections 2011: why four are less than one
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Is it rational to promote economic growth?
. Polis (Santiago); Núm. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender -
Pueblos indígenas, saberes y descolonización: procesos interculturales en América Latina
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
In search of Ivy Mara Ey (Land without evil): The pursue of a territory of visibility through interculturality
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Re-ethnicity and decolonization: epistemic resistances in the intercultural curriculum in the Los Lagos region, Chile
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
One’s own education. Resistance of the indigenous peoples in Colombia to the homogenization model
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
How to decolonize knowledge? The problem of the concept of interculturality. Deliberations about the Mapuche case
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
Indigenous cinema: From object to subject of film production in Brazil
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
The resumption of school education by Pankará indians
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización -
The denouncement of eurocentrism in Latin American social thought and the problematic of the universality of knowledge
. Polis (Santiago); Núm. 38 (2014): Pueblos indígenas y descolonización