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Trayectorias pos-ministeriales privadas en Ecuador (2000-2017): ¿hay vida después del gabinete?

dc.creatorLlumiquinga , Ana María
dc.date2023-07-25
dc.date.accessioned2023-09-01T14:50:20Z
dc.date.available2023-09-01T14:50:20Z
dc.identifierhttps://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/70140
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/233239
dc.description The link between politics and the private sector is a constant subject of speculation. It is common to hear that being part of the ministerial cabinet immediately translates to starting a new life in the private sector. Therefore, this research provides information about the frequency of the post-ministerial private careers in Ecuador and determines if the individual resources impact in their development. The empirical implications are tested with an original dataset of 230 Ecuadorian ministers (2000-2017). The results show that 67% ministers circulate towards the private sector, and 50% of ministers move towards a business position. Statistic models show that individual resources such as tenure in office, affiliation with the party of the president, or being a lawyer explain this type of ministerial behavior. In addition, experience in the business field and gender influence the probability of starting a life outside the ministerial cabinet.en-US
dc.descriptionEl nexo entre la política y el sector privado es un tema de constante especulación. Es común escuchar que ser parte del gabinete se traduce inmediatamente en comenzar una nueva vida en el sector privado. Así pues, esta investigación entrega información sobre la frecuencia de las trayectorias pos-ministeriales privadas en Ecuador y determina sí los capitales individuales influyen en su desarrollo. Las implicaciones empíricas se prueban mediante una base de datos original de 230 ministros ecuatorianos (2000-2017). Los hallazgos evidencian que el 67% de ministros circula hacia el sector privado general y, de estos, el 50% se proyecta hacia cargos empresariales. Los modelos de regresión logística revelan que los capitales individuales como la permanencia en el cargo, estar afiliado al partido del presidente o ser abogado explican este patrón de comportamiento ministerial. Además, la experiencia empresarial previa y el género influyen en la probabilidad de comenzar una vida fuera del gabinete.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Gobiernoes-ES
dc.relationhttps://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/70140/73731
dc.rightsDerechos de autor 2023 Estado, Gobierno y Gestión Públicaes-ES
dc.sourceEstado, Gobierno y Gestión Pública; Vol. 21 No. 40 (2023): Ministerios, Gabinetes y la gestión de las Políticas Públicasen-US
dc.sourceEstado, Gobierno y Gestión Pública; Vol. 21 Núm. 40 (2023): Ministerios, Gabinetes y la gestión de las Políticas Públicases-ES
dc.source0717-8980
dc.source0717-6759
dc.subjectministroses-ES
dc.subjectgabineteses-ES
dc.subjectcarreras posterioreses-ES
dc.subjectEcuadores-ES
dc.subjectsector privadoes-ES
dc.subjectministersen-US
dc.subjectcabinetsen-US
dc.subjectpost-careersen-US
dc.subjectEcuadoren-US
dc.subjectprivate sectoren-US
dc.titlePost-ministerial private careers in Ecuador (2000-2017): is there life after the cabinet?en-US
dc.titleTrayectorias pos-ministeriales privadas en Ecuador (2000-2017): ¿hay vida después del gabinete?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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