Identification and Prioritization of The Determinant Factors for Selecting Construction Projects in Overseas: A Delphi Survey
Identificación y priorización de los factores determinantes para la selección de proyectos de construcción en el extranjero: una encuesta Delphi
Author
Utama, W.
Ariani, V.
Rohman, M.
Zahoor, H.
Maqsoom, A.
Abstract
Undefinable nature of overseas markets substantially impacts the enterprises’ decision to pursue projects abroad. This study aims at identifying and prioritizing the determinant factors which considerably influence the decision to go/not go for projects in overseas from the Indonesian construction enterprises’ (ICEs) perspective. A comprehensive literature review purposed to identify the determinant factors of enterprises’ decision in selecting overseas projects was undertaken at the beginning of study. Of 131 successfully identified, 31 factors were specified after a series of following screening methods. Firstly, the factors having similar meaning were incorporated into a term. A tally technique to indicate frequency of the factor appearance then was applied for which four times emergence as cut-off point. A two-round Delphi survey involving 11 industrial experts was carried out to assess the importance and frequency level of risk occurrence of the 31-factors. Significant index (SI) were calculated to prioritize these factors to which 21 items were defined as the determinant factors to go/not go for projects in overseas. The top ten ranking factors are: (1) quality and clarity of contract condition, (2) project scale/size, (3) complexity of project, (4) financial capability and support, (5) types of contract, (6) type of contract, (7) project/contract duration, (8) client’s reputation, (9) political stability, and (10) economic health and stability. Besides defining the determinant factors, the findings of this research may assist other typical contracting companies to spotlight the central features of OCM in order to manifest their global vision. La naturaleza indefinible de los mercados extranjeros afecta sustancialmente la decisión de las empresas de emprender proyectos en el extranjero. Este estudio tiene como objetivo identificar y priorizar los factores determinantes que influyen considerablemente en la decisión de emprender o no emprender proyectos en el extranjero desde la perspectiva de las empresas de construcción de Indonesia (ICE). Al comienzo del estudio, se realizó una revisión exhaustiva de la literatura con el objetivo de identificar los factores determinantes de la decisión de las empresas al seleccionar proyectos en el extranjero. De 131 identificados con éxito, 31 factores se especificaron después de una serie de métodos de selección siguientes. En primer lugar, los factores que tenían un significado similar se incorporaron a un término. Luego se aplicó una técnica de conteo para indicar la frecuencia de aparición del factor para el cual emergieron cuatro veces como punto de corte. Se llevó a cabo una encuesta Delphi de dos rondas en la que participaron 11 expertos industriales para evaluar la importancia y el nivel de frecuencia de ocurrencia de riesgo de los 31 factores. Se calcularon índices significativos (SI) para priorizar estos factores a los que se definieron 21 ítems como los factores determinantes para ir/no ir para proyectos en el extranjero. Los diez principales factores de clasificación son: (1) calidad y claridad de la condición del contrato, (2) escala/tamaño del proyecto, (3) complejidad del proyecto, (4) capacidad y apoyo financiero, (5) tipos de contrato, (6) tipo de contrato, (7) duración del proyecto/contrato, (8) reputación del cliente, (9) estabilidad política y (10) salud y estabilidad económicas. Además de definir los factores determinantes, los hallazgos de esta investigación pueden ayudar a otras empresas contratistas típicas a destacar las características centrales de OCM para manifestar su visión global.